به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۸ ساعت ۲۰:۳۲
کد مطلب : ۳۵۰۵۴

تقدير از هنرمندان​ دوستدار تکنولوژی/تصاوير

گروه جامعه: پنجمین جشنواره ستاره‌های فناوری ایران با تقدیر از هنرمندان و ورزش‌کاران فعال در عرصه فناوری به کار خود خاتمه داد.
این جشنواره که ۴ سالی می‌شود به همت علاقه‌مندان به حوزه فناوری برگزار می‌شود در اقدامی خلاقانه،​ از سه هنرمند و دو فوتبالیست فعال در عرصه فناوری و شبکه‌های اجتماعی تقدیر کرد و تندیس جشنواره را به آنها اهدا کرد. مهدی مهدوی‌کیا و سیدمهدی رحمتی دو فوتبالیست کشورمان منتخبین ورزشی این دوره از جشنواره بودند و جوایز خود را از دست روسای ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻧﻈﺎﻡ ﺻﻨﻔﯽ ﺭﺍﯾﺎﻧﻪﺍﯼ دریافت کردند. مهدوی کیا در این نشست ضمن تقدیر از عوامل برگزاری با اشاره به حضور فناوری در عرصه ورزش و به خصوص فوتبال گفت :‌ «فوتبال در این چند ساله بهره‌های بسیاری از فناوری و تکنولوژی برده است. تا چند سال پیش همیشه عدم هماهنگی داوران باعث بروز جنجال‌هایی می‌شد که اکنون به مدد حضور تکنولوزی داوران با استفاده از گوشی‌های وایرلس می‌توانند با یکدیگر در ارتباط باشند و هماهنگی خود را به طرز عجیبی بالا ببرند.»



این فوتبالیست با اخلاق کشورمان در ادامه افزود : «بحث دیگری که در دنیای امروز فوتبال مطرح است استفاده از تکنولوژي برای مشخص شدن گذر توپ از خط دروازه است. این معضل دوره‌های بسیاری از جام‌جهانی و جام‌ملت‌های اروپا را تحت تاثیر قرار داده بود و حالا فیفا به فکر استاده از فناوری برای مشخص کردن این مورد حیاتی یعنی گذر کامل توپ از خط دروازه است.» مهدی رحمتی دروازه بان تیم استقلال هم در ادامه جشنواره پشت تریبون رفت و در مورد پیونده تکنولوژی و زندگی گفت : «شبکه‌های اجتماعی امروز فرصت خوبی را در اختیار ستاره‌ها قرار داده‌اند تا بتوانند در مورد اخبار و حاشیه‌های نادرست پیرامون خود شفاف ‌سازی کنند و این ارزش بسیاری دارد.» هیئت داوران اساس انتخاب ستاره‌ها را استفاده آنها از تکنولوژی٬ حضور در شبکه‌های اجتماعی و محبوبیت آنها در این شبکه‌ها٬ انجام کارهای روزمره به وسیله فناوری‌های نوین و اعلام کرده است.

در این جشنواره که در سالن همایش‌های رایزن برگزار شده بود علاوه بر تجلیل از ستارگان فوتبال فعال در حوزه فناوری از خوانندگان نام‌آشنایی همچون مازیار فلاحی و احسان خواجه‌امیری هم تجلیل شد. خواجه‌امیری که خود ۱۵ سال پیش برنامه‌نویس بوده است گفت :‌ «آن موقع در آمد برنامه نویسی بسیار ناچیز بود و من روی به خوانندگی آوردم ولی فکر می‌کنم در حال حاضر از این راه میتوان پول زیادی در آورد.»



مازیار فلاحی هم در این مراسم خاطره جالبی از دلیل حضورش در شبکه‌های مجازی بیان کرد: «اولین حضور من در دنیای موسیقی با ساختن ترانه فیلم مجنون لیلی رقم خورد. بعد که آن آهنگ گل کرد فضای سایبر پر شد از عکس‌های جعلی من. هیچ تصویری از من در اینترنت وجود نداشته و هر سایتی یک نفر را مازیار فلاحی معرفی می‌کرد! همین شد که تصمیم به حضور در فضای مجازی گرفتم.» فلاحی در پایان با شوخ طبعی گفت :‌‌ «امیدوارم روزی برسد که ماهم مانند تمام دنیا عکس‌هایمان را با سرعت بالا آپدیت کنیم و با پیغام sending fail رو به رو نشویم.»



همچنین در قسمت دیگری از مراسم از مهناز افشار نیز تقدیر به عمل آمد و او تنها ستاره زن این مراسم بود. افشار که صفحات توییتر٬ اینستاگرام و فیسبوکش را خودش به روز می‌کند نیز سخنانی در مدح تکنولوژی و کمک آن به بهتر شدن زندگی ایراد کرد. گفتنی است جشنواره ستاره‌های فناوری ایران به منظور حمایت و تقدیر از شرکت‌های برتر حوزه فناوری برگزار می‌شود و حضور چهره‌های شناخته شده این حوزه به اعتبار آن کمک کرده است.
مرجع : عصر ايران