به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۷:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۳۵۱۲۹

تجارت 9.2 میلیارد دلاری ایران و کره

گروه اقتصادي: رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به سهم بالای شرکتهای کره ای در بازار لوازم خانگی ایران گفت: شرکتهای کره ای باید عمق ساخت داخل لوازم خانگی خود را در ایران افزایش دهند.
تجارت 9.2 میلیارد دلاری ایران و کره
ولی الله افخمی در نشست همکاریهای اقتصادی مشترک ایران و کره جنوبی با اشاره به اینکه هم اکنون بخشی از خطوط تولید لوازم خانگی کره ای در ایران راه اندازی شده است، در عین حال گفت: از کره ای ها می خواهیم میزان داخلی سازی لوازم خانگی خود را در ایران افزایش دهند. او همچنین از تمایل شرکتهای کره‌ای‌ برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن ایران خبر داد و افزود: هیات کره ای که به ایران سفر کرده شامل تجار، بازرگانان و صاحبان سرمایه هستند که علاقه مند به سرمایه گذاری و پیدا کردن شریک تجاری در ایران هستند. وی با اشاره به اینکه حدود 45 شرکت در هیات کره ای که به ایران سفر کرده حضور دارند، افزود: این شرکتها به دنبال ارتباط بیشتر و سرمایه گذاری در رشته های مختلف در ایران به ویژه حوزه های معدن، نفت و گاز، خودرو و قطعات خودرو، صنایع فلزی و خدمات فنی و مهندسی هستند.

افخمی با بیان اینکه حجم مبادلات ایران و کره در سال 2013 بدون احتساب نفت به 4.1 میلیارد دلار و با احتساب نفت به 9.2 میلیارد دلار رسید، عنوان کرد: این رقم به دلیل تحریم با آنچه که مدنظر ما هست فاصله دارد. هدفگذاری ما این است که بتوانیم به تجارت دست کم 10 میلیارد دلاری با کره در حوزه غیرنفتی دست پیدا کنیم. کره ای ها تلاش دارند تا در شرایط جدید حجم مبادلات کالایی و خدماتی خود را با ایران افزایش دهند. همچنین در زمینه های مختلف تمایل به سرمایه گذاری در ایران از سوی کره ای ها وجود دارد و متقابلا این امکان برای شرکتهای ایرانی در کره فراهم است.

رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: شرکتهای حاضر در هیات کره ای اعلام آمادگی کرده اند با طرفهای ایرانی خود مذاکره کنند و در حال فراهم کردن مقدمات کار خود در ایران هستند. در حوزه هایی هم که دارای مزیت بوده و علاقه داشته باشند همکاری آنها با شرکای ایرانی نهایی می شود.
مرجع : ايسنا