به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۲۲:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۰ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۳۵۲۹۳

افزايش قیمت نفت و طلا در بازار جهانی

گروه اقتصادي: قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی با افزایش ۵ دلاری به ۱۳۴۲ دلار در هر اونس رسید و هر بشکه نفت با افزایش ۳۱ سنتی قیمت، در برابر ۱۰۸.۴۱ دلار معامله شد.
افزايش قیمت نفت و طلا در بازار جهانی
در حالی که نگرانی ها از کاهش رشد اقتصادی چین و تنش های ژئوپلتیک در اوکراین همچنان علاقمندی سرمایه گذاران را به بازار فلز زرد حفظ کرده است، قیمت طلا امروز به 1342 دلار در هر اونس رسید. در همین حال، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز دوشنبه شاهد بزرگترین ورود سرمایه در طی یک ماه اخیر بود، که نشان دهنده رونق گرفتن بازار این فلز گرانبها بود. جویس لیو، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «در غیاب بروز جنگ و با تداوم تنش در اوکراین، انتظار می رود طلا بالای 1330 دلار باقی بماند. البته بعید است قیمت به بالای 1361 دلار برسد.»

بر اساس این گزارش، قیمت طلا امروز با 5 دلار افزایش به 1342 دلار در هر اونس رسید. قیمت طلا روز دوشنبه را بدون تغییر سپری کرد. تجار طلا به دقت در حال دنبال کردن تحولات اوکراین هستند. در بازار نفت نیز به دلیل تشدید تنش در اوکراین و نگرانی از اختلال در عرضه، قیمت نفت افزایش یافت. این در حالی است که نگرانی ها در مورد تقاضا برای نفت از سوی دو مصرف کننده بزرگ نفت جلوی افزایش بیشتر قیمت ها را گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت با 31 سنت افزایش نسبت به روز گذشته به 108 دلار و 41 سنت رسید. قیمت نفت برنت در روز دوشنبه پس از دو جلسه متوالی افزایش 92 سنت کاهش یافته بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز 26 سنت افزایش یافت و به 101 دلار و 38 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در روز دوشنبه با یک دلار و 4 سنت کاهش به 101 دلار و 12 سنت رسیده بود که پایین ترین قیمت از روز 14 فوریه تاکنون بود. تتسو اموری، تحلیلگر بازار نفت گفت: «بازار تحت تاثیر عوامل ژئوپلتیک قرار دارد، نه عوامل فنی. بنابراین دشوار می توان به صورت واضح روند حرکت قیمت ها را تحلیل کرد.»
مرجع : تسنيم