به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۵:۳۷
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۴ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۳۵۷۳۱
ما را چه شده که هر روز دستگاه دیپلماسی را به چالش می‌کشیم؟

چرا بايد از ديدار اشتون با دو نفر بترسيم؟

گروه سياسي: نماینده قائنات در مجلس گفت: برخی در کشور در برابر شیادی هزار میلیارد تومانی سکوت می‌کنند اما از اقدامات دستگاه دیپلماسی حمایت نکرده بلکه سنگ‌اندازی می‌کنند.
چرا بايد از ديدار اشتون با دو نفر بترسيم؟

جواد هروی در نطق میان دستور مجلس به ابراز تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) گفت: اشتون با دو نفر در ایران دیدار کرد آیا هیاهوی رسانه‌ای که بعد از آن توسط برخی افراد تندرو ایجاد شد به نفع نظام است؟ آیا از رد و بدل شدن صحبت‌های میان اینان باید ترسید؟

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  با انتقاد نسبت به سنگ‌اندازی‌های گروه‌های تندروی سیاسی گفت: برای یافتن جایگاه مناسب در فضای پر تنش سیاست خارجه باید متحد شویم و تحت فرماندهی مقام معظم رهبری عمل کنیم، اما ما را چه رسیده که هر روز سر راه دستگاه دیپلماسی سنگ‌اندازی می‌کنیم؟

وی افزود: برخی افراد که دیدار اشتون با دو ایرانی را با کاپیلاسیون مقایسه می‌کنند و برخی افراد فرق NPT و MPT را نمی ‌دانند، سر راه دستگاه دیپلماسی سنگ‌اندازی می‌کنند. هروی خطاب به گروه‌های تندرو آنان را از همراهی با دشمن برحذر داشت و افزود: بترسید که ناگاه همراه با دشمنان کشور شوید. کم طاقتی برخی در قبال مذاکرات هسته‌ای داستان خضر و موسی را یادآور می‌شود. پیشرفت ما در انرژی هسته‌ای از طریق گفت‌وگو است نه سخن گفتن با زبان تهدید و زور؛ آرمان ما تکیه بر فرهنگ ایران اسلامی است. نماینده قائنات خطاب به رسانه‌های تندرو هشدار داد: بدانید تصورات و لب‌خوانی‌های برخی گروه‌های تندرو موضع مجلس نیست؛ مجلس براساس طالع‌بینی عمل نمی‌کند.

این عضو کمیسیون‌ آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد نسبت به اظهارات دبیرکل سازمان ملل گفت: بان کی مون بداند با شیران بیشه چندین هزار ساله طرف است. وی وضعیت فرهنگ کشور را نامناسب ارزیابی کرد و افزود: مجلس و دولت به اندازه‌ای که به رشد اقتصادی توجه دارند به مباحث فرهنگی نیز توجه کنند رویکرد این دو قوه اقتصاد، بودجه و تورم است؛ پس فرهنگ این کشور در چه جایگاهی قرار دارد؟ مقوله فرهنگ با وجود همه حساسیت‌ها به حاشیه رفته است و اندیشه و هنر غربی به سرعت اعجاب‌انگیزی به فتح قله‌های فرهنگی کشور مشغول است.

هروی ابراز تاسف کرد: دستگاه‌های فرهنگی کشور نیز با بالا و پایین کردن آمار و ارقام دهن همه را بسته‌اند. سند مهندسی فرهنگی یک کشور که باید ده سال قبل تدوین می‌شد هنوز از خم رنگ‌ریزی خارج نشده است. کانون‌های فرهنگی و مساجد و همچنین بخش خصوصی در حوزه میراث فرهنگی در قالب نظام فرهنگی کشور قرار ندارند.

مرجع : ايسنا