به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۲:۲۸
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۷ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۳۶۰۱۷

ایرج : مرام در سرزمین ما گم شده است

گروه فرهنگ و هنر: حسین خواجه‌امیری معروف به ایرج گفت: ما پیشکسوتان موسیقی باید به جوانان این مرز و بوم میدان بدهیم و دست آنها را به گرمی بفشاریم.
ایرج : مرام در سرزمین ما گم شده است
خواننده آلبوم «من و استاد» که اثرش را به تازگی منتشر کرده است، گفت: موسیقی ایرانی این روزها در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد و امیدوارم با حضور چهره‌های جوان و با استعداد بتوان بخشی از این کاستی‌ها و پلشتی‌ها را جبران کرد. وی افزود: در آلبوم «من و استاد» سعی کرده‌ام از جوانان خوش‌فکر استفاده کنم و امیدوارم دیگر پیشکسوتان هم دست جوانان این مرز و بوم را رها نکنند، چرا که آنها موسیقی را حفظ و به نسل بعدی انتقال می‌دهند.

او اظهار داشت: البته نباید غافل شد که در عین وفاداری به سنت‌ها، باید به فضای جدید موسیقی و چرایی آن نیز توجه کرد که بتوان هم ریشه‌های فرهنگی را حفظ کرد و هم بر اساس آن، خشت نو و خانه جدید بنا کرد. این خواننده قدیمی با اشاره به تکراری شدن موسیقی و صدای خواننده‌های کنونی گفت: توجه به استعدادهای خوب و جسور یکی از راه‌های متنوع شدن موسیقی ملی در این بازار تکراری و بی‌سلیقه است؛ البته نهادهای دولتی هم باید به جوانان کمک و راه ترقی را برای آنها باز کنند.

خواجه‌امیری درباره چرایی خواندن برخی قطعات قدیمی در آلبوم جدید خود گفت: احساس کردم برخی از صفات خوب ما ایرانی‌ها نظیر مردانگی و معرفت فراموش شده است و سعی کرده‌ام با یادآوری چند قطعه نوستالژی دوباره روح مرام و معرفت را در میان مردم سرزمینم زنده کنم.
مرجع : ايسنا