به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۱۴:۴۲
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۳۶۵۱۲

پیکر دکتر باستانی پاریزی تشییع شد

گروه فرهنگ و ادب:​ پیکر دکتر محمد ابراهیم باستانی پاریزی صبح روز پنجشنبه با حضور جمعی از دوستداران و بستگان وی از مقابل بیمارستان مهر تهران تشییع شد.
پیکر دکتر باستانی پاریزی تشییع شد
مراسم تشییع پیکر دکتر باستانی پاریزی از مقابل بیمارستان مهر تا دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد و قرار است پیکر وی در قطعه 250 بهشت زهرا (س) در کنار مزار همسرش آرام گیرد.

وزیر علوم درباره استاد باستانی پاريزي چه گفت؟
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تشییع پیکر دکتر محمدابراهیم باستانی پاریزی گفت: مرحوم باستانی استادی از جنس دانشگاه بود که تمام زندگی خود را وقف دانشگاه و دانشگاهیان و معرفی فرهنگ ایران به جهانیان کرد. «رضا فرجی دانا» امروز پنج شنبه در اين مراسم اظهار داشت: دکتر باستانی مرد بزرگوار و با کرامتی بود که برای اعتلای دانشگاه تلاش بسیاری کرد. وزیر علوم درگذشت دکتر باستانی را به تمام اساتید و دانشگاهیان تسلیت گفت و افزود: درگذشت این استاد بزرگوار، ضایعه اسفباری برای دانشگاه و تمام دانشگاهیان به شمار می رود و امیدوارم شاگردانش راه وی را ادامه دهند. در مراسم تشییع پیکر دکتر باستانی، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، «محمدحسین امید» سرپرست دانشگاه تهران و جمعی از دوستداران، اساتید و دانشگاهیان در مقابل دانشکده ادبیات دانشگاه تهران حضور داشتند.

محمد ابراهیم باستانی پاریزی که سوم دی ماه 1304 هـ . ش در پاریز، از توابع شهرستان سیرجان در استان کرمان متولد شد، کار خود را در دانشگاه تهران از سال 1338 با مدیریت مجله داخلی دانشکده ادبیات شروع کرد و تا سال 1387 استاد تمام وقت آن دانشگاه بود و رابطه تنگاتنگی با این دانشگاه داشت. باستانی پاریزی صبح روز سه شنبه پنجم فروردین 1393 پس از یک ماه بیماری کبد در بیمارستان مهر تهران دیده از جهان فرو بست.
مرجع : ايرنا