به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۱۲:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۳۷۱۷۳

حاشيه​هاي انتشار سخنان مقامات ترکيه

گروه سياسي: وزیر خارجه ترکیه اظهارات منتسب به خود مبنی بر دست داشتن ایران در افشای فایل‌های صوتی منتشر شده درباره حمله به سوریه در فضای مجازی را تکذیب کرد.
حاشيه​هاي انتشار سخنان مقامات ترکيه
به گزارش  روزنامه زمان - چاپ ترکیه، احمد داوود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه درباره فایل‌های صوتی منتسب به مقامات ترکیه فاش شده در فضای مجازی با تذکیب این که ایران عامل انتشار این فایل‌های صوتی بوده است، گفت: زمانی که چنین اتفاقاتی می‌افتد ما رویدادهایی را به صورت زنجیره‌ای مورد بررسی قرار می‌دهیم. او با اشاره به اظهارات گذشته‌اش گفت: منظور من کاملا آشکار و شفاف بود، سوءتفاهمی در این باره ایجاد شده است زیرا من ایران را متهم انتشار این فایل‌های صوتی ندانسته‌ام.

به نوشته این روزنامه ترکی، در فضای مجازی یوتیوب فایل صوتی‌ای منتشر شده بود که در آن احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه، هاکان فیدان رییس سازمان اطلاعات، فریدون سینیر اوغلو معاون وزیر خارجه و ژنرال یاشار گولر رییس ستاد مشترک ارتش این کشور درباره امکان مداخله نظامی این کشور در سوریه و واکنش‌های جهانی نسبت به این احتمال گفت‌وگو می‌کردند. برخی از رسانه‌های ترکی در چند روز گذشته به نقل از وزیر امور خارجه ترکیه نوشتند که آنکارا، ایران را متهم اصلی انتشار فایل‌های صوتی در فضای مجازی می‌داند.
مرجع : ايسنا