به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۲ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب : ۳۷۷۵۴

خبري از پرواز گمشده مالزی که تایید نشد

گروه بين​الملل: مقامات استرالیا ساعتی پس از اعلام نخست وزیر این کشور مبنی بر نزدیک شدن جستجوگران به جعبه سیاه پرواز ام.اچ 370 اعلام کردند علایم دریافت شده روز گذشته مربوط به جعبه سیاه نبوده است.
خبري از پرواز گمشده مالزی که تایید نشد
مارشال آنگوس هوستون وزیرسابق دفاع استرالیا و رییس مرکز هماهنگی عملیات جستجوی پرواز ام.اچ 370 به خبرنگاران ، گفت ارزیابی اولیه از سیگنال دریافت شده عصر روز گذشته توسط هواپیمای گشت زنی اوریون پی 3سی نشان می دهد که این علایم مربوط به جعبه سیاه بوئینگ 777 مالزی نیست. وی روز گذشته اعلام کرده بود این هواپیمای گشت زنی برای پنجمین بار علایمی دریافت کرده است که احتمال می رود مربوط به این پرواز مالزی باشد. وی امروز گفت: تجزیه و تحلیل علایم صوتی توسط کارشناسان نشان می دهد که سیگنال دریافت شده از نزدیکی کشتی استرالیایی سپر اقیانوس بعید است به جعبه سیاه این هواپیما مربوط باشد.

وی گفت که تلاش ها توسط کشتی سپر اقیانوس که مجهز به پینگر ردباب جعبه سیاه است در جنوب اقیانوس هند ادامه دارد. پیش از این طی چهار نوبت این کشتی استرالیایی و یک کشتی چینی علایمی از این جعبه سیاه دریافت کرده بودند. این در حالی است که تونی ابوت نخست وزیر استرالیا امروز در شانگهای چین با اطمینان گفت که علایم دریافت شده در جنوب اقیانوس هند مربوط به جعبه سیاه پرواز ام.اچ 370 مالزی است و تیم های جستجو به یک کیلومتری این جعبه ذخیره اسرار پرواز رسیده اند.

وی گفته بود می توانم به جرات بگویم که به فاصله حدود یک کیلومتری از جعبه سیاه پرواز ام.اچ 370 رسیده ایم. در همین حال خبرگزاری شین هوا با استناد به اظهارات مسوولان عملیات جستجوی این کشور اعلام کرد پیشرفت شایانی در جستجوها بدست نیامده است. حدود 14 هواپیما و 13 کشتی امروز در حال جستجو در جنوب اقیانوس هند برای یافتن اثری از پرواز ام.اچ 370 مالزی هستند که 35 روز پیش با 239 مسافر و خدمه پرواز حدود یکساعت پس از برخاستن از باند فرودگاه کوالالامپور و در مسیر پکن از صفحه رادارها ناپدید شد.
مرجع : ايرنا