به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۸:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۵ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۳۸۰۸۳
صلاحیت آمریکا در میزبانی سازمان ملل زیر سوال رفت

مخالفت آمریکا با ابوطالبی دور از انتظار نبود

گروه سياسي:​ سخنگوی وزارت امور خارجه دولت اصلاحات معتقد است که مخالفت آمریکا با حضور ابوطالبی در سازمان ملل به نوعی صلاحیت اخلاقی و سیاسی آمریکا را در میزبانی یک نهاد بین‌المللی را زیر سوال برد.
مخالفت آمریکا با ابوطالبی دور از انتظار نبود
حمیدرضا آصفی در گفت و گو با ایلنا، مخالفت آمریکا با حضور حمید ابوطالبی به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل متحد گفت: این موضوع در واقع یک نقشه طراحی شده از سوی کنگره آمریکا و مجلس سنا به همراه وزارت امورخارجه آمریکا و کاخ سفید است تا به هر ترتیبی شده فشار کنونی از روی دولت اوباما برداشته شود. وی افزود: مخالفت آمریکا با حضور ابوطالبی در سازمان ملل به نوعی صلاحیت اخلاقی و سیاسی آمریکا را در میزبانی یک نهاد بین‌المللی زیر سوال برد.

آصفی با اشاره به اینکه مسئولان جمهوری اسلامی باید در واکنش به این اقدام آمریکا صلاحیت اخلاقی و سیاسی آمریکا را مورد هدف قرار دهند، گفت: از سوی دیگر نباید با خوش خیالی و ساده انگاری گمان کنیم که دولت اوباما با دولت های گذشته آمریکا تفاوت دارد. این دولت هم هیچ تفاوت ماهوی با دولت های سابق ندارد ممکن است تنها روش ها و تاکتیک های آنها با هم متفاوت باشد. وی ادامه داد: به هر حال مخالفت آمریکا با حضور ابوطالبی در سازمان ملل متجد با توجه به این مطلب چندان دور از انتظار نبود.