به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۳۰ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۳۸۶۱۶

برنامه‌های «پنجمین شب کانون کارگردانان»

گروه فرهنگي: مازیار میری برخی برنامه‌های «پنجمین شب کانون کارگردانان» را که 23 اردیبهشت ماه همزمان با سالروز تولد امام علی (ع) در فضای باز «فرهنگسرای نیاوران» برگزار می‌شود را تشریح کرد.
برنامه‌های «پنجمین شب کانون کارگردانان»
دبیر پنجمین شب کانون کارگردانان درباره‌ دلایل تاخیر در برگزاری این شب گفت: این جشن با فاصله یک سال و نیم برگزار می‌شود و به دلیل نبود خانه سینما و به تبع شرایطی که بر سینما و روحیه بچه‌ها حاکم بود، سال گذشته این جشن را برگزار نکردیم. وی یادآور شد:سرانجام با تغییر شرایط و با تصمیم شورای مرکزی کانون کارگردانان، مصوب شد که در شبی به روال سالهای قبل، همه دور هم جمع شویم و در کنار امیدی که به سینماگران داده شده است، کنار هم باشیم.

به گفته مازیار میری؛ طبق روال شب‌های دیگر کانون کارگردانان از سه مقطع نسل اول‌، دوم و سوم سینمای ایران تقدیر خواهد شد و یک بزرگداشت را هم برگزار می‌کنیم. البته با توجه به نسل جوانی که در حال ورود به سینماست یک دیپلم خوش آمد هم، مثل روال سال‌های قبل به یک فیلمساز نسل جوان اهدا خواهیم کرد. دبیر شب کانون کارگردانان درباره اسامی هنرمندانی که از آنها تقدیر خواهد شد، گفت: هنوز تصمیم‌گیری قطعی نشده و در حال بررسی و مشورت هستیم.

او در بخش دیگری از سخنانش از حمایت بنیاد سینمای فارابی در برگزاری این شب خبر داد و گفت: در دوره‌های گذشته فقط در دوره اول بنیاد سینمای فارابی از ما حمایت کرد و در بقیه سال‌ها اسپانسر خصوصی داشتیم. اما امسال هم به روال دوره‌ی اول، شب کانون کارگردانان با حمایت بنیاد سینمای فارابی و شخص جعفری جلوه مدیرعامل آن، این شب برگزار خواهد شد. میری همچنین از حمایت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی تقدیر کرد و گفت: لازم می‌دانم از آقای جعفری جلوه برای حمایت‌شان تشکر کنم و امیدوارم این شروعی باشد برای اینکه در یک آرامش و استقلال، صنف با حمایت دولت کارش را انجام بدهد.

او اظهار امیدواری کرد که همه اعضای کانون کارگردانان فارغ از هرنوع اختلاف در این شب حضور داشته باشند و ادامه داد: به نظرم نبود یک پدر معنوی که وزارت ارشاد محسوب می‌شود‌، باعث شد اختلافاتی میان همکارانمان به وجود بیاید. اما حالا که شرایط فرق کرده است امیدواریم همه کنار هم باشیم. دبیر پنجمین شب کانون کارگردانان گفت: من تمام تلاشم را خواهم کرد تا دوستان ما در صنوف دیگر هم حضور داشته باشند و حضور اصحاب رسانه و مدیران دولتی نیز را در این جشن مغتنم می‌شماریم.

او در پاسخ به اینکه حمایت بنیاد سینمایی فارابی باعث نخواهد شد که در روند تقدیرها دخالتی از سوی مدیران دولتی انجام شود،گفت:تاکید ما بر این بود که در عین حفظ استقلال کانون و اینکه خودمان انتخاب‌هایمان را انجام می‌دهیم،فارابی هم از ما حمایت مالی بکند. مازیار میری در پایان از حمایت‌های مدیرعامل فرهنگسرای نیاوران در برگزاری شب کانون کارگردانان تقدیر کرد و گفت:فضای باز فرهنگسرای نیاوران را در اختیار داریم و این روزها در حال آماده سازی فضا برای شب کانون کارگردانان هستیم و باید همین جا از مدیریت فرهنگسرا تشکر لازم را داشته باشم که برای این آماده سازی با ما همراهی می‌کنند.
مرجع : ايسنا