به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۳۸۹۰۶

سیستان ​و بلوچستان کمترین طلاق​ را دارد

گروه جامعه: مدیرعامل بنیاد صیانت از نهاد خانواده سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش خانواده در پیشگیری از وقوع جرم بیان کرد: در مباحث جرم شناسی و کیفر شناسی خانواده مهم‌ترین کانون پیشگیری‌های رشد مدار است.
سیستان ​و بلوچستان کمترین طلاق​ را دارد
نورزایی در مراسم قرعه کشی مسابقه خانواده مطهر در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: مسابقه کتابخوانی خانواده مطهر برگرفته از کتاب دوستی‌های قبل از ازدواج با همکاری بنیاد صیانت از نهاد خانواده، کانون ازدواج آسان و موسسه فرهنگی ایستگاه هدایت زاهدان برگزار شد. نورزایی بیان کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی خانواده مطهر حرکتی بسیار ارزشمند در استان است که می‌تواند آثار مثبت آن در خانواده‌ها از اهمیت زیادی برخوردار باشد.

وی در ادامه با ارائه آمار و ارقام حاصل از بررسی‌ها و نتایج مطالعاتی که در خصوص علل وقوع طلاق در خانواده‌ها صورت گرفته، وضعیت شاخص نسبت طلاق به ازدواج و تغییرات آن در سال های 90 و 91 را در سطح کشور و به ویژه استان سیستان و بلوچستان تشریح و بر ضرورت تشدید فعالیت‌های مربوط به صیانت و تحکیم خانواده تأکید کرد.

نورزایی گفت: در این مدت استان سیستان و بلوچستان با میانگین 23.8 در نسبت ازدواج به طلاق کمترین آمار طلاق را داشته است و در این استان تقریبا به ازای هر 24 ازدواج یک طلاق رخ داده است و استان‌های ایلام، چها‌محال و بختیاری و یزد پس از سیستان و بلوچستان کمترین آمار طلاق را داشته‌اند.
مرجع : ايسنا