به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۱:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ساعت ۲۲:۰۸
کد مطلب : ۳۹۹۰۵

جاسوسی چین از قانونگذاران استرالیا

گروه بين الملل: انتشار گزارش جدیدی فاش کرد که در حمله سایبری چین علیه سیستم‌های پارلمان استرالیا در سال 2011، آژانس‌های اطلاعاتی چین احتمالا به ایمیل‌های شخصی قانونگذاران دسترسی یافته‌اند.
جاسوسی چین از قانونگذاران استرالیا
روزنامه فایننشال ریویو استرالیا در گزارشی با اشاره به منابع دولتی و امنیتی گفت که اطلاعات جدید نشان می‌دهد که این حمله بسیار گسترده‌تر از آن است که پیشتر گمان می‌شد و جاسوسان چینی کنترل کل سیستم و شبکه پارلمان استرالیا را در دست گرفته بودند. مقام‌های استرالیایی همانند آمریکا و سایر کشورهای غربی، بحث امنیت سایبری را در مقابل رشد حملات، از اولویت‌های خود اعلام کرده‌اند. شبکه رایانه‌ای پارلمان استرالیا، سیستمی داخلی و غیر محرمانه‌ای است که از سوی قانونگذاران، کارمندان و مشاوران آن‌ها برای ارتباط خصوصی و بحث‌ها استفاده می‌شود.

طبق این گزارش، در داخل این سیستم، هکرها به ایمیل‌ها، داده‌های ارتباطی و هرگونه اسناد دیگری که در شبکه ذخیره شده بود، دسترسی داشتند. این دسترسی به چین اجازه می‌داد تا از ارتباطات سیاسی، اجتماعی و حرفه‌ای رهبری استرالیا مطلع باشد و در جریان مذاکرات حساس قانونگذاران و کارمندانشان قرار بگیرد.

اطلاعات اولیه درباره این مساله در سال 2011 منتشر شد و در آن زمان گمان می‌شد که هکرها تنها یک ماه به این اطلاعات دسترسی داشته‌اند، اما هم‌اکنون مشخص شده است که نظارت آن‌ها حدود یک سال بوده است.
مرجع : ايسنا