به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۱۰:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۳۹۹۴۳

روسیه جنگی جدید به راه انداخته است

گروه بين الملل: نخست وزیر اوکراین از خطر سیاست کنونی روسیه در منطقه سخن گفت و عنوان کرد که روسیه به مدت 10 سال است که نوع جدیدی از جنگ را به راه انداخته است.
روسیه جنگی جدید به راه انداخته است
آرسنی یاتسنیوک، با اشاره به شبه نظامیان ناشناسی که در شرق اوکراین فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: روسیه مدعی است که این افراد سبز پوش که هیچ نشانی بر روی یونیفرم‌های خود ندارند، از ارتش روسیه نیستند. اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه سه روز پیش تایید کرد که آن‌ها همان سربازهای روس هستند. پس به این ترتیب ما شاهد نوع جدید از جنگ هستیم که روسیه به راه انداخته است.

یاتسنیوک همچنین با اشاره به این موضوع که بحران اوکراین ممکن است به آغاز جنگ جهانی سوم منجر شود، گفت: هر چند این جنگ شبیه جنگ‌های پیش نیست اما روسیه از 10 سال پیش آن را آغاز کرده است. روسیه ابتدا بر گرجستان، مولداوی و اوکراین فشارهای اقتصادی وارد آورده و سپس با مداخله در امور داخلی این کشورها از پیوستن آن‌ها به ناتو جلوگیری کرد.

یاتسنیوک تاکید کرد که بهتر است جدایی طلبان حامی روسیه که ساختمان‌های دولتی در شرق اوکراین را اشغال کرده‌اند تروریست‌های حامی روسیه خواند. وی همچنین با بیان اینکه هدف اصلی دولت او محافظت از غیرنظامیان است به شرایط پیچیده‌ای که در آن قرار گرفته‌اند اشاره کرد.

یاتسنیوک گفت که اگر اوکراین تصمیم به اجرای یک عملیات بزرگ ضد تروریستی بگیرد میزان تلفات آن بالا بوده و بدون شک غیرنظامیان نیز در این بین خواهند بود. یاتسنیوک در نهایت با اشاره به دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه روسیه عنوان کرد: این هدف مشترک ما است تا روسیه را وادار کنیم که به استانداردها و توافقات بین‌المللی‌ احترام بگذارد.
مرجع : ايسنا