به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۰۳ ساعت ۲۰:۵۴
کد مطلب : ۳۹۹۵۱۴

مدال طلای ورزشکار معلول افغان در پاراشنای جهان

عباس کریمی مدال‌آورترین ورزشکار افغان است
عباس کریمی مدال‌آورترین ورزشکار افغان است
گروه ورزشی: عباس کریمی، شناگر مشهور دارای معلولیت افغان توانست در مسابقات جهانی پاراشنا در آمریکا مدال طلا به دست آورد. او در ماده ۵۰ متر پروانه در دسته ۵اس اول شد و مدال طلا را به گردن آویخت. کریمی روز شنبه در ماده ۵۰ متر کرال‌پشت هم توانسته بود مدال نقره جهانی را کسب کند. در این مسابقات حدود ۱۴۰ شناگر از ۱۳ کشور جهان شرکت داشتند. 
کریمی در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۷ مکزیکوسیتی، اولین پناهنده‌ای بود که توانست در مسابقات پاراشنا به مدال برسد. او در مسابقات جهانی ایندیاناپولیس در سال ۲۰۱۸ هم برنده مدال طلا شد.  عباس کریمی پرافتخارترین ورزشکار افغان در سطح جهان است. او سال ۱۹۹۷ در افغانستان به دنیا آمد و از بدو تولد از داشتن دو دست محروم بود. با این حال در آغاز نوجوانی نشان داد که معلولیت را ضعف نمی‌داند. کریمی نخست به ورزش‌های رزمی روی آورد اما به‌سرعت متوجه علاقه‌اش به شنا شد و به این ورزش پرداخت.
 کریمی سال ۲۰۱۳ در نخستین حضورش در مسابقات معلولان جهان در ترکیه، در حالی که ۱۴ سال داشت، در میان ۳۵۰ شرکت‌کننده اول شد. با این حال فدراسیون پاراالمپیک افغانستان توجه چندانی به عباس کریمی نکرد و او به ترکیه پناهنده شد. او در سال ۲۰۱۶ به کمک یک مربی شنای آمریکایی به این کشور نقل‌مکان کرد و سال ۲۰۱۷ در مسابقات جهانی پاراشنای جهان در کلرادو آمریکا خوش درخشید و مدال طلای ۵۰ متر پروانه را کسب کرد. او پس از آن سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دست آورد. عباس کریمی در این مسابقات، عضو تیم پناهندگان بود اما نتوانست مقامی به دست آورد و هفتم شد. او در حال حاضر در آمریکا زندگی می‌کند و به‌تازگی شهروندی آمریکا را گرفته است.
کریمی می‌گوید مردم در گذشته با ترحم و دلسوزی به او نگاه می‌کردند اما حالا این نگاه تغییر کرده و با احترام و افتخار همراه شده است. او تاکید می‌کند که تلاشش برای گرفتن مدال‌های بیشتر را افزایش می‌دهد. عباس کریمی در مجموع بیش از ۲۰ مدال بین‌المللی کسب کرده و از این حیث مدال‌آورترین ورزشکار افغان شناخته می‌شود. او هرچند در کشور خود با بی‌مهری مواجه شد، حالا در آمریکا یک قهرمان شناخته می‌شود و مقام‌های شهر فورت لوندردل، شهر ساحلی ایالت فلوریدای آمریکا، بیستم ژوییه ۲۰۲۱ را به نام روز عباس کریمی نام‌گذاری کردند. عباس کریمی هرچند زاده افغانستان و بزرگ‌شده این کشور است، حالا عضو تیم ملی شنای آمریکا است و برای این کشور مسابقه می‌دهد.
برچسب ها: ورزشکار معلول
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها