به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۴:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب : ۳۹۹۸۸۰
10 نکته از جدول نیم فصل دوم

سپاهان، صدرنشینی که صدرنشین نیست!

سپاهان، صدرنشینی که صدرنشین نیست!
گروه ورزشی: تنها سه بازی از لیگ برتر ایران مانده تا با پایان نیم فصل دوم، جدول کلی لیگ بیست و دوم تشکیل شود و این فصل فوتبال ایران نیز به پایان برسد. فصلی که رقابت قهرمانی‌اش به سه تیم پرسپولیس، استقلال و سپاهان معطوف شده است.
این هفته سپاهان اگرچه در جدول کلی یک رتبه پایین آمد و صدر را تحویل پرسپولیس داد اما همچنان با عملکرد درخشان در نیم فصل دوم، بهترین تیم دور برگشت محسوب می‌شود. شاگردان مورایس 29 امتیاز در 12 بازی دور برگشت کسب کرده‌اند.
نکته جالب اینکه سه تیم برتر نیم فصل دوم، سه تیمی هستند که در طول فصل رقابت قهرمانی را ادامه داده‌اند. تا پیش از این هفته تراکتور در بین سه تیم بالای جدول قرار داشت اما حالا پرسپولیس توانسته به این جایگاه برسد.

1857024
* استقلال بهترین خط حمله نیم فصل دوم را با 27 گل در اختیار دارد. حتی اگر آنها به هوادار شش گل نمی‌زدند هم این جایگاه را داشتند. پیکان با چهار گل بدترین خط حمله دور برگشت است.
* سپاهان کمترین باخت را در نیم فصل دوم داشته است. آنها تنها برابر تراکتور شکست خوردند و به عبارتی خمس تنها کسی است که در نیم فصل دوم مورایس را شکست داده است.
* تراکتور در نیم فصل دوم 24 امتیاز از 12 بازی کسب کرده تا با متوسط دو امتیاز به ازای هر بازی، در حد و اندازه‌های یک تیم مدعی ظاهر شود.
* نساجی تنها تیمی است که در نیم فصل دوم هیچ بردی به دست نیاورده است. آنها 5 بار مساوی کردند و 7 مرتبه هم شکست خوردند.
* نساجی به همراه نفت مسجدسلیمان تنها تیم‌هایی هستند که در 12 بازی هنوز امتیازاتشان تک رقمی مانده است.
* صنعت نفت با دو برد و یک مساوی که در سه هفته اخیر کسب کرده، خود را از قعر جدول دور برگشت جدا کرده است. جالب اینکه آنها از 9 بازی اول دور برگشت تنها 3 امتیاز گرفته بودند.
* پرسپولیس به همراه سپاهان و فولاد بهترین خطوط دفاعی نیم فصل دوم لیگ برتر هستند. آنها تنها 7 گل خورده‌اند.
* سپاهان و استقلال فرصت این را دارند تا با پیروزی در دیدارهای این هفته به نخستین تیم‌هایی تبدیل شوند که در دور برگشت به 10 برد می‌رسند.
* بیشترین باخت نیم فصل دوم به نام نفت مسجدسلیمان و نساجی بوده که 7 بار شکست خوردند. آلومینیوم اراک 9 بار به نتیجه تساوی رسیده تا رکورددار مساوی در دور برگشت باشد.
* پرسپولیس با سه باخت برابر سپاهان، فولاد و هوادار بیشترین شکست را در بین مدعیان به نام خود ثبت کرده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها