به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۲۲:۴۱
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۱ ساعت ۰۱:۴۲
کد مطلب : ۴۰۲۲۳
اتلتيکومادريد.....رئال‌مادريد؛ 3 خرداد در ليسبون پرتغال

فينال ليگ قهرمانان اروپا تماما اسپانيايي و مادريدي شد

گروه ورزشي: تيم فوتبال اتلتيکو مادريد اسپانيا موفق شد در خانه چلسي انگليس 3-1 پيروز شود و به فينال ليگ قهرمانان اروپا صعود کرد تا حريف همشهري خود رئال مادريد شود.
فينال ليگ قهرمانان اروپا تماما اسپانيايي و مادريدي شد
در دومين شب از دور برگشت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا، چلسي در ورزشگاه ستمفوردبريج لندن ميزبان اتلتيکو مادريد بود و با نتيجه دور از انتظار سه بر يک متحمل شکست شد. چلسی که در دیدار رفت با اتخاذ روشی دفاعی توانسته بود اتلتیکومادرید را در ورزشگاه ویسنته کالدرون با تساوی بدون گل متوقف کند درحالی وارد میدان شد که «پتر چک» را به دلیل مصدومیت و «جان مایکل» و «فرانک لمپارد» را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت. از سوی دیگر «گابی» کاپیتان اتلتیکومادرید هم به دلیل محرومیت تنها غایب تیم تحت رهبری «دیه گو سیمئونه» بود.

چلسی این دیدار با ترکیب مارک شوارزر، گری کاهیل، جان تری، اشلی کول، ایوانوویچ، دیوید لوییس، رامیرس، آزپی لی کتا، ادن هازارد، ویلیان و فرناندو تورس آغاز کرد.
اتلتیکومادرید نیز با ترکیب کورتوآ، دیه گو گودین، میراندا، خوان فران، فیلیپه لوییس، ماریو سوارز، تیاگو، کوکه، آدرین لوپس، آردا توران و دیه گو کاستا به میدان آمد.

در دقیقه 35، حرکت آزپی لی کتا و پاس این بازیکن سبب شد تا فرناندو تورس با ضربه ای زمینی گل نخست این دیدار را برای چلسی به ارمغان بیارود. تورس که سابقه سالها حضور در اتلتیکو را داد پس از این گل، شادمانی نکرد. درحالی که آخرین ثانیه های نیمه نخست درحال سپری شدن بود حرکت تیمی بازیکنان اتلتیکومادرید، آدرین لوپس را در شش قدم محوطه جریمه چلسی صاحب توپ کرد و این مهاجم گل تساوی را درون دروازه میزبان جای داد.

در نیمه دوم «خوزن مورینیو» که تیمش نیاز به گل داشت ساموئل اتوئو را جانشین اشلی کول کرد اما این مهاجم کامرونی در دقیقه 59 مرتکب خطای پنالتی شد تا دیه گو کاستا دومین گل اتلتیکومادرید را به ارمغان بیاورد. 10 دقیقه پس از آن نوبت به آردا توران هافبک ترکیه ای اتلتیکو رسید تا سومین گلزن نماینده مادرید لقب بگیرد و کار تیم تحت رهبری آقای خاص را تمام کند.

شب گذشته نیز رئال مادرید در ورزشگاه آلیانس آره نا شهر مونیخ با چهار گل بایرن مونیخ را در هم کوبید تا در مجموع با پیروزی 5 بر صفر راهی دیدار نهایی شود.
با این اوصاف دیدار پایانی لیگ قهرمانان اروپا روز 3 خرداد ماه در ورزشگاه لوز شهر لیسبون پرتغال بین اتلتیکومادرید و رئال مادرید اسپانیا برگزار می شود. این برای نخستین بار در طول تاریخ است که دو تیم از یک شهر راهی دیدار نهایی این تورنمنت معتبر می شوند.