به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۱ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب : ۴۰۲۵۲

در گالری‌های تهران چه خبر است؟

گروه فرهنگ وهنر: گالری‌ها و مراکز فرهنگی تهران با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هنرهای تجسمی، در هوای بهاری اردیبهشت ماه، میزبان هنردوستان هستند.
در گالری‌های تهران چه خبر است؟
نمایشگاهی از آثار خوشنویسی زنده‌یاد علی واشقانی فراهانی با عنوان "چکامه کوچ" در انجمن خوشنویسان ایران برگزار می‌شود. آرش واشقانی فراهانی، فرزند این هنرمند، درباره‌ی برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: انجمن خوشنویسان ایران با همکاری خانه شعر و هنر واشقانی، نمایشگاهی از آثار زنده‌یاد علی واشقانی فراهانی را به مناسبت چهلمین روز درگذشت این هنرمند برگزار می‌کند. نمایشگاه «چکامه کوچ»، روز 12 اردیبهشت ساعت 16 در واحد شمال انجمن خوشنویسان ایران به نشانی تجریش، خیابان دزاشیب، خیابان کریمی، خیابان سلیمی، شماره147، افتتاح می‌شود و تا 19 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

آثار تجسمی از شهید مطهری در گالری بهزاد
به مناسبت بزرگداشت هفته آموزش و گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید مرتضی مطهری، نمایشگاه آثار تجسمی مدرسین رشته هنر دانشگاه فرهنگیان تهرا) برگزار می‌شود. اللهیار خوشبختی، مسئول برپایی این نمایشگاه در این‌باره اعلام کرد: این حرکت فرهنگی هنری در سالی که مفتخر است به نام سال « اقتصاد و فرهنگ با عزم ملّی و مدیریّت جهادی» با حمایت مادی و معنوی دانشگاه فرهنگیان و با همکاری مراکز آموزش عالی شهید بهشتی و بلال حبشی و شهید شرافت و با هدف بزرگداشت روز معلم، از 13 اردیبهشت به مدت یک هفته در محل گالری کمال‌الدین بهزاد واقع در تهران، بلوار کشاورز، نبش خیابان ۱۶ آذربرپا می‌شود.

سیاه مشق در آرت سنتر
محمدسعید نقاشیان در تازه‌ترین نمایشگاه خود، تابلوهای سیاه مشق خود را با محوریت کلمه «هو» در دو گالری ملک و سالن شماره 2 مجموعه آرت سنتر به نمایش می‌گذارد. این هنرمند درباره این نمایشگاه اظهار کرد: در این نمایشگاه 20 تابلو نقاشی‌خط در ابعداد مختلف به نمایش گذاشته شده است. این تابلوها که سیاه مشق هستند، مانیفست خاصی ندارند و کاری بوده که همیشه دوست داشتم آن را انجام بدهم. سیاه مشق در قالب خوش‌نویسی سنتی ما یکی از موارد خاص است که در گذشته هنرمندان خوشنویس برای آنکه دست و ذهن‌شان قدرت پیدا کند سیاه مشق می‌نوشتند. اما بعدها تبدیل به یک اثر فاخر هنری شد. نمایشگاه «سیاه مشق» از 5 تا 16 اردیبهشت ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری مجموعه آرت سنتر به نشانی خیابان شریعتی، ضلع شمال غربی پل صدر، شماره 1716 میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

آثار درم بخش در ساربان
کامبیز درم‌بخش سری سوم نمایشگاه تصاویر داستان‌های کوتاه خود را در گالری «ساربان» به نمایش می‌گذارد. این هنرمند درباره‌ی نمایشگاهش توضیح داد: در این نمایشگاه 40 اثر اورجینال خود را به نمایش می‌گذارم. این نمایشگاه گزیده‌ی آثار تصاور داستان کوتاه است که پیش‌تر در همشهری داستان چاپ شده‌اند. در این نمایشگاه همچنین 10 کار ادیشن نیز موجود است که با مهر و امضای هنرمند با قیمت پایین‌تر به فروش می‌رسد.

این نمایشگاه از 12 تا 25 اردیبهشت هر روز از ساعت 16 تا 20 در گالری ساربان جریان خواهد داشت. افتتاحیه این نمایشگاه روز جمعه با حضور کامبیز درم‌بخش برگزارخواهد شد. گالری ساربان سه‌شنبه‌ها تعطیل است.

از نگاهی دیگر در شیلا
گالری شیلا نمایشگاه «از نگاهی دیگر» را با موضوع نگاه مردان و زنان به یکدیگر برگزار می‌کند. علی ندایی –مسؤول برگزاری این نمایشگاه- درباره‌ی این نمایشگاه، اظهار کرد: ما از گروهی از هنرمندان حرفه‌ای و صاحب سبک هنر نقاشی خواستیم آثاری را با موضوع انسان معاصر، برای نمایشگاه «در نگاه دیگری» آماده کنند تا در معرض دید علاقه‌مندان قرار بگیرد. او افزود: این نمایشگاه در دو مقطع زمانی برگزار می‌شود. در بخش اول نقاشی هنرمندان مرد با موضوع «زن» به نمایش گذاشته می‌شود و در بخش دوم آثار هنرمندان خانم با موضوع «مرد» روی دیوار گالری شیلا قرار می‌گیرند. ندایی ادامه داد: بخش نخست این نمایشگاه با حضور 17 هنرمند مرد از 11 تا 23 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و پس از آن شاهد برگزاری نمایشگاه هنرمندان خانم خواهیم بود.

داریوش حسینی، خسرو خسروی، مهرداد خطایی، علی ذاکری، فرشید شفیعی، هادی ضیاء‌الدین، کاوه کاووسی، نصرت‌الله مسلمیان، حسین ماهر، احمد مرشدلو، کریم نصر، احمد نادعلیان، امین نورانی، علی ندایی، احمد وکیلی، رضا یاراحمدی و عادل یونسی هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند. علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «از نگاهی دیگر» می‌توانند از ساعت 16 تا 20 به گالری شیلا به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از طالقانی، کوچه گیلان، شماره 2 مراجعه کنند.
مرجع : ايسنا