به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۸:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب : ۴۰۳۱۱۱

اصولگرایان در برزخ

اصولگرایان در برزخ
گروه سیاسی: روزنامه شرق نوشت: اصولگرایان اگر واقع‌بین باشند، برزخ آن‌ها برای انتخابات پیش‌رو نه لاریجانی است، نه نگرانی از آمدن جهانگیری و روحانی و... بلکه تشتت و افتراقی است که بندبند این جریان را درگیر خود کرده است. ناکارآمدی حاکمیت اجرائی یکدست‌شده امروز به پاشنه آشیل اصولگرایان تبدیل شده است.
به‌جای ارتقای کارآمدی و رفع نواقص و تن‌دادن به شفافیت، برای حذف رقبا به هر دری می‌زنند. چندی پیش در مجلس به دنبال ممنوعیت نامزدی افرادی با سابقه نمایندگی مجلس رفتند، اما مجبور به عقب‌نشینی شدند؛ زیرا تصمیمی خلاف قانون اساسی بود. اکنون هم یک طیف به دنبال تسویه‌حساب سیاسی جامانده از انتخابات ۹۶ رفته است تا بتواند هم‌اکنون رقیب را از میدان به در کند و طیفی دیگر به دنبال ایجاد ترس آمدن اعتدالیون و شاید بخشی از اصلاح‌طلبان و متعاقب آن حذف طیف فعلی اصولگرایان از مجلس است تا شاید ائتلافی شکل بگیرد و در جبهه‌ای متحد، امید به بقا تقویت شود.
در دنیای سیاست‌ورزی امروز ایران ما در یک ژانر سینمایی نیستیم و در واقعیت، تبعات تصمیمات اشتباه و عملکرد ضعیف قدرت یکدست‌شده بر زندگی مردم چنان تأثیری داشته که حتی دل‌بستن به مشارکت حداقلی و رسیدن به مجلسی مانند مجلس یازدهم نیز دورنمایی مطلوب ندارد؛ در‌حالی‌که نیاز به گرم‌شدن تنور انتخابات و بالابردن مشارکت یک امر اجتناب‌ناپذیر است.
در همین حین و در میان اختلافات رخ‌داده میان جریان اصولگرا که بخشی از بهارستان‌نشینان چک سفید‌امضای خود را از دولت اصولگرا پس گرفته‌اند و راه خود را از قاطبه فعلی جدا کرده‌اند، همچنان به‌جای اصلاح امور، حذف رقیب تنها برنامه چهره‌های شاخص اصولگرایان برای انتخابات پیش‌رو است.
برچسب ها: علي لاريجاني

۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ۲۱:۰۵
اصول گرایان دنبال لاریجانی نیستند بلکه اصلاح طلبان هستند که می خواهند روحانی دومی را از ایشان بسازند (429615)
۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ۲۲:۱۵
لعنت به همه اصلاح طلب ها و اصولگراها. (429621)
۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ۲۳:۳۴
کم به هیچ وجه من الوجوه رای نمی دهم تا تکلیف ایران با امریکا معلوم نشه ایران باید روابطش را با امریکا عادی سازی کنه و سفارت خانه باز شود وتحریم اولیه وثانویه برداشته شود ودلار به قیمت سابق برگردد یعنی 4 هزار تومان و.... (429627)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها