به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۱۱:۵۰
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۲ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۴۰۳۵۴
در پي اختلاف‌افکنی بین اصلاح‌طلبان و دولتند

عارف: ناجوانمردانه به‌اصلاح‌طلبان حمله‌می‌کنند

گروه سياسي: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت حفظ فضای آرامش در کشور نسبت به تحرکات برخی جریانات برای از بین بردن فضای امید در جامعه هشدار داد و گفت:هرگونه سنگ اندازی در برابر فعالیت‌های دولت جفا به انقلاب و نظام است.
عارف: ناجوانمردانه به‌اصلاح‌طلبان حمله‌می‌کنند
به گزارش امید، دکتر محمدرضا عارف در دیدار جمعی از نمایندگان ادوار مجلس دانش آموزی و گروهی از جوانان اصلاح طلب با بیان اینکه یکی از ويژگي‌های اصلی انقلاب تكيه به جوانان است كه در همه حال يار و ياور انقلاب بوده‌اند،گفت: بايد از ذكر شعار در خصوص جوانان گذر كرد و واقعاً به آنها در عرصه عمل ميدان حضور و حركت داد.در دهه اول انقلاب جوانانی که تجربه کار گروهی و تشکیلاتی داشتند توانستند بخاطر اعتماد نظام به آنها، در مدیریت کلان و میانی دولت قرار بگیرند و تاثیر گذار هم بودند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید به توانمندی جوانان اعتماد کنند،خاطرنشان کرد: رسالت نسل اولی ها نباید تنها فتح پاستور و بهارستان باشد بلکه باید تجربیات خود را به نسل سومی‌ها منتقل کنند تا زمینه رشد و شکوفایی بیشتر کشور با حضور نیروهای تازه نفس فراهم شود. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نقش موثر تشکلهای مردمی،اظهار داشت: مردم‌سالاري بدون حضور تشكلهاي غير دولتي و مردمي معنا و مفهومي ندارد،در مقاطعی نگاه قیم‌مابانه به تشکلهای مردم نهاد وجود داشت که چنین نگاهی باعث محدود شدن فعالیت تشکلها شد.

وی با اشاره به تجربه موفق تشکیل مجلس دانش آموزی در دولت اصلاحات، تاکید کرد: نفس تشکیل چنین مجالسی و جرات دادن به جوانان برای اظهار نظر بسیار موثر است. بايد بگذاريم جوانان تجربه كنند، اشتباه كنند اما خودشان روي پاي خودشان بايستند و به پيش بروند تا ازمیان آنان مدیرانی لایق و شایسته به میدان بیایند. عارف با تاکید بر اینکه مجلس دانش آموزی باید مرکزی برای کادر سازی و تربیت نیرو باشد، تصریح کرد: در دولت قبلی،مسئولین نهادهاي مدني را رقيب خود می‌دانستند که اشتباه بزرگي کردند در حالیکه اسلام با تاکید بر "ید الله مع الجماعه" به فعالیت‌های جمعی ارزش بسیاری قائل است اما در گذشته عده‌ا‌ی اعتقادی به کار جمعی نداشتند و بدنبال فرد محوری بودند که البته سرانجام خوبی برایشان به ارمغان نیاورد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوالی یکی از حاضرین در جلسه درباره اظهارات برخی افراد مبنی بر زاویه داشتن اصلاح طلبان با ارزشها با رد اینگونه اظهارنظرها گفت: عده‌ای که خود سابقه ای در انقلاب نداشتند اکنون خود را انقلابی معرفی می‌کنند و ناجوانمردانه به اصلاح‌طلبان حمله می کنند در حالیکه اصلاح طلبان که همسو با خط امام(ره) هستند هیچگونه چالشی با ارزشها ندارند و دغدغه‌شان حفظ ارزشها و اجرای کامل قانون اساسی است. وی با بیان اینکه جریانی خاص در پی اختلاف افکنی بین اصلاح‌طلبان و دولت تدبیر و امید است،خاطرنشان کرد: باید از دولت حمایت کرد و از هیچ کوششی برای تحقق برنامه های دولت فروگذار نکرد.

عارف تصریح کرد: رقیب اصلاحات گمان می کرد فاتحه اصلاح طلبی خوانده شده است اما 24 خرداد 92 نشان داد اینگونه ادعا صرفا یک آرزویی بیش نیست اکنون هم جریان رقیب تلاش می کنند 24 خرداد را یک تصادف وانمود کند که انشاالله با همگرایی بین اصلاح‌طلبان و استمرار پیروزی در انتخابات مجلس نشان داده خواهد شد حماسه 24 خرداد تصادف نبود بلکه واقعیتی بود که اصلاح طلبان در آن نقش موثری داشتند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جریان‌های سیاسی باید مسئولیت‌پذیر باشند، گفت: مسئولیت پذیری عامل رشد و ارتقاء تشکیلات و کارآمدی آن است. پذیرش مسئولیت، مقدمه اصلاح کارها و حرکت رو به جلو استو قطعا در مشارکت جدی تر مردم در فعالیت های سیاسی و اجتماعی و حضور آنان موثر است. عارف تاکید کرد: جریان‌های سیاسی باید با درس گرفتن از خطاها و لغزش‌ها و با پوزش از مردم به خاطر اشتباهات گذشته خود،راه را برای حضور فعال تر مردم در صحنه هموار سازند.جریانات سیاسی باید بدانند که "نقد پذیری" و پذیرش "مسئولیت" پیش شرط موفقیت‌های بعدی است.

مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۲ ۱۴:۳۰
اصلاحات تخریب شدنی نیست چون با مردم گره خورده . (223483)
۱۳۹۳/۰۲/۱۲ ۱۵:۰۷
مهدی جان اصلاحات تخریب شدنی است چون که اونا با مردم گره نخورده اند !!میدونی چرا؟ گرانی مجدد و افزایش قیمتها ، تقاضای انصراف از دریافت یارانه ازمردمی که هم بدهکار و هم زیر گرانی ها و فقر کمرشان خم شده ، کاهش سود بانکی علیه مردمی که مثلا چند تومان پول داشتند و نزد بانک ها گذاشته بودند و چیزی بعنوان سود دریافت میکردند که اکنون با اجرای کاهش سود و تورم جدید ،ضربه ای دیگر می خواهند به مردم وارد کنند، افزایش رسمی قیمت خودروهای چینی!!!!! بقیه شو خودتون بفرمائید. (223488)
حاااااامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۲ ۲۳:۱۷
یا 1% شما براااااااااادر عزیز!!!!!! (223588)
حااااااااااامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۲ ۲۳:۴۴
به کوری چشم تندرو ها به و حق آقا امام عصر(غع) و کمک ملت شریف ما ما ما پیروزیم. (223592)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۲ ۲۳:۴۹
123 جان...به فرض اینا درست ، قبول ، اما واقعا اینایی که گفتی و خیلی چیزایی که نگفتی رو از کی به این دولت به ارث رسیده؟؟ از خاتمی؟ از هاشمی؟ یا از.... (223594)
ارسلان&
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۲ ۲۳:۵۸
123هشت سال خرابی به بارآوردن لااقل دو سال بازسازی میخواهد برای دولت اگرپایداران بزارن خودت میدونی ویرانه راخیلی سخت هست آباد کنی اونم ویرانه شماهاکه دنیاراگرفته (223598)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۲ ۱۷:۳۸
کدوم مردم ؟ همون 7 درصد عارف دیگه ؟ طبق نظر سنجی خود شما ... (223531)
حااااااااامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۲ ۱۴:۵۴
واقعا تخریب شدنی نیست این مسئله تو24 خرداد روشن شد،و بعدا هم تو انتخابات مجلس به تندروها نشان خواهیم داد... (223487)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۲ ۲۱:۱۹
ان شاء الله... (223566)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۲ ۱۵:۵۷
عارف عزیز

کاراشون آب در هون کوبیدن است . 8 سال بر علیه خاتمی و هاشمی و اصلاحات دروغ بافی و تهمت سرایی کردند اما روز به روز اقبال مردم نسبت به جریان مردمی اصلاحات که بحمدلله قاطبه مردم این کشور خواهان و حامی این جریان هستند بیشتر شد . (223495)
مهمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۲ ۱۶:۰۴
اصلاحات زنده است تا انسانیت زنده است (223497)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۲ ۱۶:۳۴
حمایت مردم ازاصلاحات یعنی تو این چنین شاخص هابرترنباشیم 1فلاکت 2تورم 3روزنامه نگاران زندانی4فضای امنیتی (223509)
بختیاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۲ ۱۶:۳۸
تا آگاهی و تفکر،منطق و عقل هست اصلاحات و اصلاح طلبی پا برجاست. (223511)
ایثارگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۲ ۱۶:۴۶
آقای عارف من بعنوان یک رزمنده از این جمله شما در تعجبم پس از رحلت امام به این طرف تمام حرکات وسکنات اینها را رصد کن و تنها یکجا را برای ما بگو که جوانمردانه به اصلاح طلبان حمله کرده باشند از همان اول تا بحال همینجور با تهمت تخریب دروغ شایعه پردازی و توهین حمله کرده اند به خدا در کشورهای خارجی با یکدگر چنین کارهایی را نمیکنند که در اینجا بنام دین میکنندخدا انشااله عاقبتمان را بخیر بگرداند (223512)
ودود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۲ ۱۹:۵۳
اصلاحات یعنی بیرون آمدن از انزوا و تعامل با دنیا برای تداوم زندگی (223555)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۲ ۲۰:۴۲
باور كنيد،بعضي از اين تخريب كننده ها معني لغوي اصلاحات راهم نمي دانند.تاچه برسد،به استدلال وعقل ومنطق و....! تقصير ندارند. وقتي بزرگانشان،پشت تريبون ها فحاشي مي كنند. طبعا پيروي مي كنند. (223561)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۲ ۲۲:۰۲
درسته اصلاحات هیچوقت از بین نمیرود اما در حال حاظر متاسفانه عمل خاصی از رهبران اصلاحات دیده نمیشود..
مردم در 24 خرداد 92 در اصل به اصلاحات رای دادند چون تفکرات دکتر روحانی به اصلاحات نزدیک بود و شعارهای ایشان به نفع ما اصلاحطلبان بود
ولی فعلا که فقط در حد شعار بوده و کار خاصی شکل نگرفت.
مثلا حصر خانگی همچنان ادامه دارد.
فیسبوک که از فیلتر در نیومد هیچ ویچت و واتس آپ هم فیلتر شد.
ممئزی همچنان ادامه دارد
گشت ارشاد قوی تر شده است
و اینکه اقتصاد هنوز متورم است (223570)
ارسلان&
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۲ ۲۳:۴۳
حرفهایی که اینهاعلیه جبهه اصلاحات میزنندکه دروغ وتهمت وتخریب کمترینش هست برای اینکه بی کفایتی خودشان رالاپوشانی کنندامامیبینیم که محبوبیت بزرگان اصلاحات کم نشده هیچ چندبرابرشده واین نشان دهنده پاکی وصداقت بزرگان جبهه اصلاحات هستش، الآن هم دائم به کارشان ادامه میدن ازتریبونهای عمومی دائم فریاد میزنندودست بردار نیستن ودنبال قدرت حزبی خودشان هستن-وسلام (223591)
ارسلان&
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۲ ۲۳:۵۲
اصلاحات یعنی مبارزه بافسادمالی رانت خواری بی عدالتی
اصلاحات یعنی مبارزه برای منافع ملی برابری اجتماعی ومدنی اصلاحات یعنی بامردم بودن برای مردم بودن عشق به وطن داشتن، ضدباندمافیایی بودن بیت المال رابرای مردم خواستن اصلاحات دریک جمله باعشق ودوستی برای هم دیگر بودن. (223596)