به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ - ۱۹:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۳ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : ۴۰۵۰۸

ثبات قيمتها در بازار موبايل با وجود گراني ارز

گروه اقتصادي: : رئيس اتحاديه تلفن همراه و لوازم صوتي و تصويري از ثبات قيمتها در بازار گوشي هاي موبايل و لوازم صوتي و تصويري برغم افزايش نرخ ارز خبر داد و گفت: بازار اين کالاها هم اکنون در وضعيت متعادل قرار دارد.
ثبات قيمتها در بازار موبايل با وجود گراني ارز
ابراهيم درستي گفت: با وجودي که قيمت دلار در بازار گوشي هاي موبايل و نيز لوازم صوتي و تصويري بسيار تاثيرگذار است اما خوشبختانه در هفته اي که گذشت با درصد ناچيزي از افزايش قيمت کالا در اين بخش مواجه بوديم. وي با بيان اينکه تنها در برخي اقلام افزايش قيمت تا سقف 5 درصد را داشته ايم ادامه داد: شرکتهاي واردکننده موبايل و صوتي و تصويري حداقل سود را از خريداران دريافت مي کنند.

درستي با تاکيد براينکه بازار موبايل به نرخ ارز وابسته است گفت: در هفته هاي اخير اغلب فروشندگان بر مبناي پيش فاکتورهاي قبلي به مشتري قيمت داده و کالاي خود را عرضه کرده اند. رئيس اتحاديه صنف گوشي موبايل با اظهار اميدواري از اينکه بازار اين اقلام، سامان يابد خاطرنشان کرد: هم اکنون قيمتها در بخش گوشي و لوازم صوتي و تصويري متعادل است و برغم افزايش قيمت دلار، شاهد ثبات قيمت در اين بخش هستيم اما چنانچه اين روند ادامه يابد فروشندگان کالا مجبور خواهند شد کالاهاي تازه وارد به کشور را با قيمت بالاتري وارد کرده و به تبع آن، براساس نرخ ارز، با قيمت بيشتري به مصرف کننده عرضه کنند.
مرجع : مهر