به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۷:۲۱
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : ۴۰۶۸۱
سه ميليون سوري آواره در كشورهاي همسايه

بشار اسد+ 2 نفرديگر تاييد صلاحيت شدند

گروه بين‌الملل: دادگاه عالی قانون اساسی در سوریه صلاحیت سه تن از جمله بشار اسد را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تایید کرد.
بشار اسد+ 2 نفرديگر تاييد صلاحيت شدند
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی،‌ دادگاه عالی قانون اساسی در سوریه اعلام کرد که صلاحیت کاندیداتوری بشار اسد، ‌رئیس‌جمهوری سوریه و همچنین ماهر حجار و حسان النوری را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری تایید کرده است. پیشتر محمد جهاد اللحام، رئیس پارلمان سوریه در روز پنجشنبه که آخرین روز نام‌نویسی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه بود، اعلام کرد که در مجموع 24 تن برای انتخابات ثبت نام کرده‌اند.

در خبري ديگر درباره سوريه جنگ زده، در حالي که منابع بين‌المللي تعداد آوارگان سوري را حدود سه ميليون نفر برآورد کرده‌اند، سازمان ملل گفته است که تعداد آن‌ها بسيار بيشتر از اين آمار است.
منابع بين‌المللي اعلام کردند که حدود سه ميليون آواره سوري در کشورهاي همجوار سوريه اقامت دارند، در حالي که سازمان ملل اعلام کرده است بسياري از آوارگان سوري بدون اينکه رسما ثبت نام کرده باشند به کشورهاي همجوار مهاجرت کرده‌اند و آمار دقيقي از آن‌ها در دست نيست. از بين کشورهايي که ميزبان بيشترين تعداد آوارگان سوري هستند لبنان است که حدود يک چهارم جمعيت اين کشور را تشکيل مي‌دهند.
تعداد آوارگان سوريه در ترکيه نيز از يک ميليون نفر تجاوز کرده است. ترکيه تنها کشوري است که درخواست کمک براي حمايت از آوارگان سوري نکرده است. در اردن نيز تعداد آوارگان سوري به 600 هزار نفر مي‌رسد. در عراق نيز حدود 250 هزار آواره سوري مستقر هستند، در حالي که برخي منابع تاکيد کردند که ده‌ها خانواده سوري به کشورشان بازگشتند.