به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۶ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب : ۴۰۸۵۴
در دولت احمدي‌نژاد هیچ نشریه‌ای تعطیل نشد!

شما حتما راست‌مي‌گوييد آقاي‌صفارهرندي

گروه سياسي: صفار هرندی مي‌گويد: در دولت‌های نهم و دهم کمترین برخورد با مطبوعات شد به گونه‌ای که در هیات نظارت بر مطبوعات که وزارت ارشاد در آن نماینده داشت هیچ روزنامه‌ای تعطیل نشد و با وجود انتشار مطالب خلاف واقع و کاریکاتور توهین آمیز به شخص دوم کشور، به تذکر و اخطار بسنده مي‌شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش بازیگران عرصه فرهنگ و اقتصاد در دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز در دولت نهم با تاکید بر اینکه نباید جلوی آزادی بیان که حق شهروندان است گرفته شود افزود: مقوله آزادی بیان در همه کشورهای قیود و خطوط قرمزی دارد و نباید از آن این خطوط عبور کرد.

به گزارش خرداد، اظهارات صفار هرندی درباره آزادی بیان در دولت‌های نهم و دهم و عدم برخورد با مطبوعات در حالی است که در دوره احمدی‌نژاد اگر چه گفته شد که «از هیچ روزنامه‌ای شکایت نمی‌کنیم و حتی شکایات دولتی را پس می‌گیریم» اما نه تنها چنین نشد بلکه مطبوعات به بهانه‌های مختلف توقیف شدند و فعالان این حوزه، روزگار خوبی نداشتند. با منتقدان برخوردهای سختی صورت می‌گرفت و سعی می‌شد تا آن‌ها به‌نحوی دست از نقد کشیده و از این عرصه کنار گذاشته شوند. در کل سیاست و نگاه مسئولان این دوره در حوزه مطبوعات و برخورد با منتقدان، مطلوب نبوده است. جدول زیر نشان‌دهنده وضعیت مطبوعات و رویکرد مسئولان به این حوزه در دولت‌های نهم و دهم است که جناب آقای صفار هرندی مدعی شده هیچ نشریه‌ای توقیف نشده است.