به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۶ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : ۴۰۹۴۵

بازیکنی که پول داد تا پرسپولیسی شود

گروه ورزشي: پیشکسوت فوتبال کشورمان که به عنوان شناسنامه فوتبال ایران و پرسپولیس حساب می‌شود و این روزها بی‌مهری‌هایی از جامعه فوتبال مسئولین دیده است درباره خصوصی سازی تیم های لیگ برتری ابراض ناراحتی کرد.
ناصر ایراهیمی در مورد این که باشگاه های کشورمان به سمت خصوصی سازی بروند، گفت: در این زمینه باید کشور همسایه ترکیه را الگوی خود قرار دهیم و ببینیم این کشور چگونه فوتبال خود را به اروپا رسانده است. قبل از انقلاب بیشتر باشگاه‌ها مانند شاهین، دارایی و بانک ملی خصوصی بودند و باید به این راه بازگردیم که باشگاه‌ها خصوصی شوند. بیشتر باشگاه های کشورمان اسم خصوصی سازی را با خود به یدک می کشند ولی در اصل از بودجه دولت استفاده می شود.مسئولین اگر از بیت المال می ترسند این باشگاه را هر چه سریعتر خوصوصی سازی کنند.

مربي سابق تيم ملي و پرسپوليس مي گويد:الان ديگر مثل 30 يا 40 سال نيست كه بازيكن به عشق قرمز و آبي بيايد پرسپوليس يا استقلال .يا ديگر مثل دهه 60 و 70 نيست كه بازيكن به خاطر حضور درتيم ملي پرسپوليسي شود يا استقلالي.مثلا آن زمان به رضا شاهرودي مي گفتند چقدر مي دهي تا پرسپوليسي شوي و بعد برسي به تيم ملي اما الان ديگر اينجوري نيست و همه بازيكنان دنبال پول بيشتر هستند .به همين خاطر ولخرجي هاي بيش از حد و بالا بردن فوتباليست هاي توخالي براي پرسپوليس مشكل ساز مي شود.

پیشکسوت فوتبال ایران اینگونه افزود: 40 سال قبل ترکیه دوست داشت باشگاهی مثل ما را داشته باشد، اما الان کشور لیگ کشور ترکیه جزو 10 تیم برتر دنیا به حساب می آیند، آنها کجا قرار دارند و ما کجا هستیم. به نظر من برای خصوصی‌سازی باشگاه‌ها باید دولت و مجلس ورود کنند و قوه قضاییه هم نظارت قوی در این زمینه داشته باشند. کمیسیون ورزش مجلس هم می‌تواند با گرفتن نظر پیشکسوتان فوتبال بهترین راه‌ها را برای اداره فوتبال بیندیشید.

وی افزود: می دانید ما انقلاب کردیم اما انقلاب ورزشی نکردیم. آن طور که ترکیه به ورزش خودش رسید ما نرسیدیم.همه اش می گوییم بیت المال. نمی دانم چرا دوست دارند باشگاه ها دولتی اداره شوند. چرا تا به حال یکی نشنیده که سپاهان و فولاد مشکل مالی دارند یا کسی از آنها طلب کار است. تغییر مدیریت های پی در پی به پرسپولیس ضربه بزرگی زد.تا امروز 14 نفر در مدیرعامل بوده اند.من به آخرین مدیر عامل پرسپولیس که رویانیان بود گفتم شما بیا یک کار خیر انجام بده و طلب،طلب کاران را پرداخت کن.گفتم من از زندگی ام راضی هستم اما خیلی ها به این پول ها احتیاج دارند.من خودم مربی بودم و پولم را می گرفتم.همسر مجید سبزی خدابیامرز یک روز آمده بود دنبال طلبش اما خبری نشد.
ابراهیمی در بخش پایانی اظهارات خود در مورد خصوصی سازی در فوتبال کشورمان گفت: مسئولین در فوتبال ایران به وظایف خود عمل نمی کنند و به دلایل واسطه گری در فوتبال از آبدارچی تا روسا در فوتبال کشورمان دروغ می‌گویند.
مرجع : شفاف