به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۱۰:۱۸
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۸ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۴۱۱۵۹
انفجار مهیب در حلب،

هتل حلب به طور كامل با خاك يكسان شد

گروه بين‌رسانه‌های دولتی سوریه و مخالفان می‌گویند انفجار مهیبی در حلب در شمال سوریه، یک هتل و چندین ساختمان دیگر را نابود کرده است.
هتل حلب به طور كامل با خاك يكسان شد
در مورد علت انفجار گفته شده است که گروه جبهه اسلامي وابسته به جيش الحر (ارتش آزاد) بمبی را در تونلی زیر هتل کارلتون سیتادل، در نزدیکی بازار و قلعه قدیمی شهر کار گذاشته و آن را منفجر کرده‌اند. مخالفان می‌گویند نیروهای دولتی در این منطقه مستقر بودند. سانا، خبرگزاری دولتی سوریه گزارش داده است که "تروریست‌ها" تونل‌هایی را که زیر محوطه‌های باستان‌شناسی در بخش قدیمی شهر حفر کرده بودند، منفجر کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این هتل با خاك يكسان شده است، خبرگزاری دولتی سوریه در مورد تلفات احتمالی این انفجار گزارشی نداده است اما به گفته مخالفان سوری، در این انفجار بیش از 50 تن از نیروهای نظام سوریه کشته و تعداد زيادي مجروح شدند.

هتل کارلتون سیتادل درون بخشی از حلب با قدمت ۱۵۰ سال قرار دارد. قلعه قدیمی این بخش، متعلق به قرن سیزدهم میلادی است که همراه بخش قدیمی حلب، به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. گزارش های خبری حاکی از آن است که طی هفته‌های اخیر، شورشیان در مناطقی در حلب پیشروی‌هایی کرده‌اند. مناطق تحت کنترل شورشیان در حلب طی چند ماه اخیر زیر حملات سنگین هوایی نیروهای دولت سوریه قرار داشته‌اند.