به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۰۱:۱۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : ۴۱۵۰۹

افشین قطبی: ژاپن بهترین تیم آسیا است!

گروه ورزشي: سرمربی سابق تیم ملی ایران معتقد است ژاپن بهترین تیم فوتبال قاره آسیا است و در جام جهانی 2014 نتایج خوبی کسب خواهد کرد. اين در حاليست در رنكينگ فيفا، تيم ملي ايران در صدر فوتبال آسيا قرار دارد.
افشین قطبی: ژاپن بهترین تیم آسیا است!
ژاپن یکی از نمایندگان فوتبال آسیا در جام جهانی 2014 در گروه C با تیم‌های کلمبیا، یونان و ساحل‌عاج همگره است و در اولین دیدار خود با نماینده قاره آفریقا دیدار خواهد کرد. افشین قطبی، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران که در حال حاضر هدایت تیم شیمیزو‌ اسپالس را در لیگ ژاپن بر عهده دارد، در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت: ژاپن بهترین تیم آسیاست و مطمئن هستم این تیم در جام جهانی عملکرد خوبی خواهد داشت. البته به نظر من دروازه‌بان و مدافعان ژاپن نقطه ضعف این تیم در جام جهانی هستند و هنوز در سطح این رقابت‌ها نیستند. ژاپنی‌ها باید تا شروع جام جهانی 2014 روی سیستم تدافعی خود کارهای زیادی انجام دهند اما وقتی خط حمله این تیم را بررسی می‌کنید می‌بینید که ژاپن یکی از قدرت‌های اصلی در آسیاست. اگر ژاپن بتواند در جام جهانی مانند بازِي‌های دوستانه خود ظاهر شود شانس صعود به مرحله بعد را دارد.

قطبی ادامه داد: سیستم فوتبال ژاپن به گونه‌ای است که از خط هافبک خود پرس را شروع می‌کند و در خط حمله با ضدحملات سریع و پاس های کوتاه به سمت دروازه حریف حمله می‌کند. به همین خاطر اگر تیمی برابر ژاپن روی به بازی مستقیم بیاورد، این تیم دچار مشکل می شود. سرمربی شیمیزو ژاپن در پایان گفت: نمی‌دانم زاکرونی قرار است چه بازیکنانی را به تیم ملی دعوت کند. او با گزینه‌های زیادی در خط دفاع روبه‌رو است و مطمئن هستم او مشکل زیادی برای انتخاب بهترین‌های فوتبال ژاپن ندارد. ژاپن در دوره قبل جام جهانی در مرحله یک هشتم نهایی با شکست برابر پاراگوئه در ضربات پنالتی حذف شد.
مرجع : ايسنا