به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۳ ساعت ۲۳:۱۱
کد مطلب : ۴۱۸۰۲
العين با دوگل آساموا ژيان صعود كرد

صعود‌4تيم به‌يك‌چهارم‌نهايي باشگاههاي‌آسيا

گروه ورزشي: تيم‌هاي فوتبال پوهانگ استيلرز کره جنوبي، گوانگژو چين، الاتحاد عربستان و العين امارات موفق شدند جواز حضور در مرحله يک‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا را بدست آورند.
صعود‌4تيم به‌يك‌چهارم‌نهايي باشگاههاي‌آسيا
از دور برگشت مرحله يک‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا، در منطقه شرق دو ديدار برگزار شد و تيم‌هاي فوتبال پوهانگ استيلرز کره‌جنوبي و گوانگژو چين با برتري مقابل رقيبان خود جواز حضور در مرحله يک‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان را بدست آوردند. پوهانگ در ورزشگاه خانگي خود ميزبان چونبوک موتورز بود و با نتيجه يک بر صفر پيروز شد. ديدار رفت با پيروزي دو بر يک پوهانگ به پايان رسيده بود و در نهايت اين تيم با برتري سه بر يک در دو ديدار رفت و برگشت جواز حضور در جمع 8 تيم برتر آسيا را کسب کرد.

در ديگر بازي اين مرحله گوانگژو چين با هدايت مارچلو ليپي ايتاليايي با نتيجه يک بر صفر شکست خانگي مقابل سرزو اوزاکا ژاپن متحمل شد؛ اما به دليل پيروزي ارزشمند 5 بر يک در ژاپن در مجموع با نتيجه 5 بر دو راهي مرحله بعد شد. آريا هاسه‌گاوا بازيکن دورگه ايراني -ژاپني که در بازي رفت گلزني کرده بود، در اين بازي بر روي نيمکت قرار داشت و به ميدان نرفت.

در منطقه غرب آسيا، العين امارات مقابل هموطن خود (الجزيره) نتيجه ديدار رفت را تكرار كرد و بار ديگر با حساب 2-1 به پيروزي رسيد تا در مجموع دو ديدار با نتيجه 4-2 به جمع 8 تيم مرحله يك چهارم آسيا صعود كند. آساموآ جيان مهاجم تيم ملي غنا هر دوگل العين را در دقايق 560 و 80 به ثمر رساند و اين در حالي بود كه الجزيره توسطعلي مبخوت در دقيقه 17 يك گل به ثمر رساند. مهاجم گلزن غنايي، در حال حاضر بهترين گلزن ليگ قهرمانان 2014 آسيا است.

در ديگر ديدار امشب، دو تيم عربستاني الاتحاد و الشباب به مصاف هم رفتند كه در پايان تيم الاتحاد با گلهاي مختار فلاته (8)، فهد الموالد (72 و 90)  در مقابل تك گل مجيد الروالي (80) موفق شد الشباب را با نتيجه 3-1 شكست داده و با توجه به نتيجه ديدار رفت؛ كه با يك گل به سود الاتحاد به اتمام رسيده بود اين تيم عربستاني در مجموع با پيروزي 4-1 به جمع 8 تيم برتر راه يافت.

چهار تيم ديگر صعود كننده فردا شب مشخص خواهند شد و تيم فولاد ايران در اهواز ميزبان السد قطر خواهد بود كه با توجه به نتيجه 0-0 ديدار رفت در قطر، نماينده شايسته كشورمان شانس بسيار زيادي براي صعود به يك چهارم نهايي را دارد.