به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۹:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۵ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۴۱۸۴۱۵

درباره قوانین پرسروصدا مشورت کنید

درباره قوانین پرسروصدا مشورت کنید
گروه سیاسی: روزنامه هم‌میهن با استقبال از اقدام اخیر رییس قوه قضائیه برای انتخاب رئیس دیوان عالی و دادستان کل کشور با مشورت قضات، پیشنهاد داده درباره قوانین پرسروصدایی مانند حجاب هم با حقوقدانان مشورت شود.
به نوشته هم میهن، حدود سه دهه است که با رؤسایی در قوه قضائیه مواجه بودیم که کمتر از حد انتظار با ادبیاتی حقوقی و بی‌خطا یا حداقل کم‌خطا سخن می‌گفتند، بعضاً خطاهای فاحش حقوقی هم داشتند. ولی آقای اژه‌ای این تفاوت را با دیگران دارد که برحسب تجربه ۴۴ساله خود در همه سطوح قضایی، اگرچه محتاطانه سخن می‌گوید ولی اغلب این سخنان حقوقی و قضایی است و در امور سیاسی کمتر ورود می‌کند و آن بخشی هم که نظرات حقوقی و قضایی می‌دهد، مطابق ضوابط حقوقی است و مواردی هم که در قوه عمل می‌کنند، کم‌وبیش در مسیر بهبود است، هرچند بنا به مسائل جاری ممکن است تا رسیدن به وضع مطلوب راه طولانی در پیش باشد. 
این روزنامه با بیان این مقدمه نوشته است: اکنون که برای انتصاب رئیس دیوان عالی و دادستان کل کشور از قضات دیوان مشورت گرفته شده است،‌ پیشنهاد می‌شود که درباره برخی از قوانین پرسروصدای روز و از جمله حجاب و نوع پوشش نیز از آنان و حقوقدانان و وکلا نیز استمزاج شود زیرا در هر حال قانون باید به نحوی باشد که با وجدان غالب قضات هماهنگ باشد. در هر صورت از وزیدن نسیم‌های حقوقی مناسب باید استقبال کرد و امیدوار بود که با اجرای کامل سند تحول قوه قضائیه و اجرای بدون کم و کاست قانون و همسو شدن قانون با خواست عموم، به سوی وضعیتی بهتر از این گام برداریم.

 
برچسب ها: قوه قضائیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها