به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۲۲:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۵ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۴۲۰۳۴۲
خدیرا: می گفتند آلمانی نیستی و چرا در تیم ملی ما بازی می‌کنی

این ستاره را لایق پوشیدن پیراهن آلمان نمی‌دانستند!

این ستاره را لایق پوشیدن پیراهن آلمان نمی‌دانستند!
گروه ورزشی: سامی خدیرا، ستاره سابق تیم ملی فوتبال آلمان، در گفت و گو با سایت رسمی فیفا از رفتارهای توهین آمیز و تبعیض نژادی در دنیا فوتبال گلایه کرد. او این کارها را در سال 2023 منسوخ شده و تاسف برانگیز می داند.
خدیرا با اشاره به این که در طول 15 سال فعالیت حرفه ای خود با موارد زیادی از تبعیض نژادی مواجه بوده گفت: "این ناراحت کننده و باعث تعجب است که در سال 2023 هنوز باید در مورد تبعیض نژادی و چنین چیزهای بی اهمیتی صحبت کنیم. بسیاری از هم تیمی هایم به ویژه بازیکنان سیاهپوست بارها مورد توهین قرار گرفتند. آنها را در ورزشگاه  میمون صدا می کردند و با الفاظ زشت مورد توهین قرار می دادند."
او که پدری آلمانی و مادری تونسی دارد اهمیتی به توهین های نژدپرستانه نمی دهد: "شخصا این موضوع خیلی من را تحت تاثیر قرار نمی داد. ولی گاهی اوقات افراد احمقی بودند که می گفتند تو آلمانی نیستی و چرا برای تیم ملی این کشور بازی می کنی؟! اما من به این موضوعات اهمیت نمی دادم چرا از 80 میلیون نفر درصد ناچیزی این طور هستند."
هافبک سابق تیم ملی آلمان در مورد نقش فوتبال در ایجاد اتحاد گفت: "فوتبال باعث اتحاد مردم از ادیان و باورهای مختلف می شود. به نظر می توان با طرز فکر نژادپرستانه و تبعیض گرایانه مبارزه کرد. ما هم صدای خودمان را داریم و می توانیم در مورد این مسائل ایستادگی کنیم. می توانیم قدرت خود را نشان دهیم و از هر گونه تبعیضی جلوگیری کنیم. فرقی نمی کند سیاه پوشت باشی یا سفید پوست، مسلمان باشی یا دینت چیز دیگری باشد. فوتبال فقط یک بازی است باید در آن به یکدیگر احترام بگذاریم."
برچسب ها: تیم ملی آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها