به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۶:۱۶
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۶ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۴۲۰۳۹

چراغ سبز بخشهایی​از حاکمیت به خودسرها

گروه سیاسی: یک عضو بنیاد باران با اشاره به اتفاقاتی نظیر لغو سخنرانی یادگار امام به دلیل حاشیه‌سازی عده‌ای، گفت: عدم اهتمام جدی متولیان سیاست و امنیت داخلی کشور به انجام وظایف قانونی و عدم برخورد عادلانه با جریان‌های شناخته‌شده سیاسی موجب تکرار خودسری‌های گروه‌های فشار می‌شود.
چراغ سبز بخشهایی​از حاکمیت به خودسرها
حسن رسولی، با بیان اینکه "فرصت نابرابر و ناعادلانه‌ای برای اظهارنظر و موضع‌گیری بین جریان‌های گوناگون سیاسی کشور وجود دارد"، اظهار کرد: این مسأله به گونه‌ای است که یکی از زیرمجموعه‌های جریان اصولگرایی به خود اجازه می‌دهد بدون رعایت مقررات اقدام به برپایی نشست و میتینگ سیاسی، تجمع و راهپیمایی کند. وی افزود: این جریان‌ها خود را به دریافت مجوز و قبول مسئولیت برگزاری تجمعات موظف نمی‌دانند و این عامل در استانداردهای دوگانه‌ای ریشه دارد که طی دو دهه اخیر مکرراً اتفاق افتاده و به این جریان‌های خودسر پشت‌گرمی داده است. این جریان در فعالیت خود همواره چراغ سبز و حمایتی واقعی از سوی بخش‌هایی از حاکمیت دریافت کرده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه با بیان اینکه "شکل‌گیری تجمع‌های این گروه‌ها، خودجوش نیست"، خاطرنشان کرد: هدایت‌کنندگان این جریان‌ها نسبتی با متن جامعه نداشته است و دغدغه آنها نیز هرچند با نام مردم مطرح می‌شود، ولی نسبتی با دلواپسی‌های واقعی مردم ندارد. رسولی با اشاره به نقش‌ نهادهای مسئول در برقراری نظم و امنیت در کشور نیز اظهار کرد: جریان اصلاحات و اعتدال برای برگزاری یک جلسه خود را موظف به اخذ مجوز و تبعیت از مقررات کشور می‌داند. با این وجود، دستگاه‌های مسئول مثل نیروی انتظامی، وزارت کشور، استانداری، فرمانداری، برخلاف وظیفه ذاتی خود که برقراری نظم و امنیت است، نسبت به تجمعات غیرقانونی یا کسانی که سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در بروجرد را بر هم زدند، کوچکترین عکس‌العمل قانونی نشان نمی‌دهند و تحت تأثیر غوغاسالاری این گروه‌ها قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد:‌ من به عنوان استاندار اسبق استان لرستان مطمئن نیستم که شورای تأمین این استان و شهرستان بروجرد نسبت به حذف سخنرانی حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در شهر بروجرد که شهر علم، دانش و فقاهت و نیز زادگاه مرحوم آیت‌الله سلطانی طباطبایی پدربزرگ یادگار امام است، همراهی کرده باشد. اگر احیاناً این روایت صحت داشته باشد، از مسئولان وزارت کشور و فرمانداری بروجرد و استاندار لرستان جای گله‌مندی جدی وجود دارد.
مرجع : ایسنا