به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۰:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۸ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۴۲۲۷۰

چرا جی.آر.آر مارتین ازDOS استفاده می‌کند؟

گروه فرهنگ و هنر: «جورج آر.آر مارتین»، نویسنده‌ معروف آمریکایی که سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت» براساس یکی از پرفروش‌ترین مجموعه رمان‌هایش ساخته شده،‌ دلیل استفاده از سیستم DOS به جای نرم‌افزارهای جدید رایانه‌ای را توضیح داده است.
چرا جی.آر.آر مارتین ازDOS استفاده می‌کند؟
جورج آر.آر مارتین، داستان‌نویس برنده‌ جوایز مهمی چون نبیولا، هیوگو و برام استوکر در مصاحبه‌ای کوتاه گفته است که هنوز از رایانه‌ای قدیمی که با سیستم DOS کار می‌کند برای نگارش متونش استفاده می‌کند، چرا که دوست ندارد دستگاه کامپیوتر اشتباهات تایپی را برایش تصحیح کند. مارتین که سریال تلویزیونی پرمخاطب بازی تاج و تخت با الهام از مجموعه رمان ترانه یخ و آتش وی ساخته شده، خبر داده که اولین‌بار در سال 2011 از رایانه‌ای قدیمی استفاده کرده است. وی برای اتصال به اینترنت از رایانه‌ دیگری کمک می‌گیرد.

مارتین در این‌باره گفت: هرگز از ویروسی شدن کامپیوترم نمی‌ترسم، چون یک سلاح مخفی دارم. من واقعا این فضا را دوست دارم و نمی‌خواهم یک برنامه‌ رایانه‌ای غلط‌های املایی‌ام را اصلاح کند. هیچ کمکی نیاز ندارم، فقط می‌خواهم آن برنامه همانی را انجام دهد که انتظار دارم.

این نویسنده‌ صاحب‌نام در ادامه افزود: از این سیستم‌های جدید که وقتی تو یک کلمه را با حروف کوچک تایپ می‌کنی و آن‌ها را به حروف بزرگ تبدیل می‌کند،‌ متنفرم. اگر می‌خواستم با حروف بزرگ تایپ کنم، همان را می‌نوشتم. می‌دانم چطور از دکمه shift استفاده کنم ، دست از اصلاح واژه‌ها بردار! وی همچنین گفت که برنامه‌های تایپی، بسیاری از کلماتی که در یک رمان تخیلی به کار می‌روند را نمی‌دانند.

به گزارش گاردین‌، مارتین ادامه داد: خودم را مردی قرن بیستمی می‌دانم، نه بیست‌ویکمی. شاید یک دایناسور باشم چون همچنان از رایانه‌های ازمدافتاده و متعلق به 20 سال پیش برای نوشتن استفاده می‌کنم. مارتین پیش از این گفته بود که عضو شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و توییتر هم نیست و اجازه داده یکی از دوستانش به جای او در سایتش مطالبی منتشر کند.
مرجع : ايسنا