به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۰:۴۶
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : ۴۲۴۸۰

افزايش تهمت‌زدن‌ و بی‌اعتمادی‌ سياسي

گروه سياسي: يك عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها بر ترویج فرهنگ گفتگو برای رواج اخلاق در سیاسیت اشاره کرد و افزود: همه باید تحمل شنیدن نظرات دیگران را داشته باشند وشاهد تک صدایی در جامعه نباشیم.
افزايش تهمت‌زدن‌ و بی‌اعتمادی‌ سياسي
نجفقلی حبیبی، با اشاره به اینکه متاسفانه طی سال های اخیر شاهد افزایش بداخلاقی در زمینه های مختلف سیاسی،اجتماعی و فرهنگی هستیم گفت: در طی این سال ها تهمت زدن ها، بی اعتمادی و ظلم های خلاف قانون بیشتر شده است.


وی با اشاره به اینکه برخی جریان های سیاسی در رفتارهای خود برخلاف موازین اخلاقی عمل می کنند تصریح کرد: علت بداخلاقی سیاسی از سوی برخی افراد و گروهها این است که آنها خودشان را همه کاره می دانند و برای خارج کردن رقیبشان از میدان دست به هر اقدام غیر اخلاقی می زنند. بنای این افراد بداخلاقی است تا به این ترتیب رقیب خود را سرکوب کنند،آنها تصور می کنند اگر رفتار اخلاقی داشته باشند ظاهرا نمی توانند با رقیب خود برابری کنند.

به گفته حبیبی، مشی این گروه اشتباه است و چون تصور می کنند که در موقعیت برابر نمی توانند رقیب شان را شکست دهند به همین دلیل با تهمت زدن،افراط گری و نسبت دروغ دادن اهداف خود را محقق می کنند.
این فعال سیاسی گفت: متاسفانه این عده اقدامات خود را به نام دین و اسلام انجام می دهند و این در حالی است که اسلام مظهر اخلاق است. وی با اشاره به اینکه در زمینه نهادینه کردن اخلاق در سیاست باید از طرق فرهنگی و قانونی وارد عمل شویم افزود: می بایست قانون را مبنای عمل قرار داده و هر جریانی که بخواهد برخلاف قانون حرکت کند با آن برخورد شود.

عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها با تاکید بر نقش بزرگان سیاسی مذهبی در رواج اخلاق سیاسی ادامه داد: باید امیدوار باشیم تمام دلسوزان جامعه بدون در نظر گرفتن جناح و گرایش به حاکمیت اخلاق توجه داشته باشند و البته برای این کار نیز باید در جاهایی قانون وارد عمل شده و با خاطیان برخورد شود. افرادی که اقدام به بداخلاقی سیاسی می کنند باید متوجه باشند که اولین ضربه ناشی از رفتار آنها این است که حیثیت اجتماعی خود را از دست می دهند.
مرجع : ايرنا