به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۰:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۰۶ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۴۲۴۸۰۲

وقتی کوسه قصد شکار کودک در حال شنا را دارد

وقتی کوسه قصد شکار کودک در حال شنا را دارد
گروه فیلم: در این ویدئو که برای شما به نمایش گذاشته شده است بچه در حالی که ماهی ای را که صید کرده در دست دارد در حال بالا رفتن از آب به داخل قایق است. یک کوسه تصمیم می گیرد که ماهی آن بچه را با هم شکار کند. همانطور که ویدیوی بالای این صفحه نشان می‌دهد، کوسه‌ها به خوبی می‌توانند اینگونه استادانه و مخفیانه به طعمه های خود نزدیک شوند.
....
ما گونه های این کوسه خاص را نمی دانیم، اما به وضوح به ماهی بسیار علاقه مند است! این کوسه به عنوان یک گوشتخوار باید بتواند طعمه را در داخل و روی آب تشخیص دهد تا بتواند حمله کند. برای اینکه آنها بتوانند این کار را انجام دهند، بسیاری از کوسه ها دارای مغزهای پیچیده ای هستند که آنها را قادر می سازد تا اطلاعات بسیاری از حواس را همزمان پردازش کنند.
 
برخی از کوسه ها از بینایی، بویایی، صدا، لامسه، چشایی و سیستم الکتروحسی خود برای تشخیص طعمه استفاده می کنند. نور به خوبی از طریق آب از طریق هوا عبور نمی کند و بنابراین دیدن اشیا از راه دور همیشه یک چالش خواهد بود. بنابراین، یک کوسه تا زمانی که طعمه در حدود 50 فوت دورتر باشد، به سایر حواس خود متکی است. با این وجود، برخی از سازگاری های بینایی مفیدی دارد که به شکار کمک می کند. چشم ها در کنار سر قرار گرفته اند تا بتوانند تقریباً اطراف خود را ببینند. مانند گربه ها، آنها دارای یک لایه بازتابنده از سلول های براق به نام “tapetum lucidum” هستند که بینایی را در شرایط نور کم بهبود می بخشد. این ویژگی به ویژه برای گونه هایی که در آب های عمیق و در شب که نور کم است شکار می کنند مفید است.

در مقابل، بو برای کوسه ها بسیار مهم است و تا دو سوم وزن کل مغز آنها در تفسیر بوها به کار می رود. به این ترتیب آنها قادر به تشخیص طعمه، شکارچیان بالقوه و جفت بالقوه هستند. برخی از گونه ها دارای تشخیص فوق العاده بو هستند و می توانند یک قسمت خون را در یک میلیون قسمت آب تشخیص دهند.
مرجع : سانا پرس
برچسب ها: کوسه شکار کودک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها