به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۲۸
 
۶۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۳۱ ساعت ۰۲:۲۶
کد مطلب : ۴۲۶۳۳
توسط دومین روزنامه ورزشی پرتیراژ اسپانیا؛

بازتاب ممنوعیت تماشای مختلط فوتبال در ايران!

گروه ورزشي: تماشای مسابقات جام جهانی 2014 برزیل در سینماهای ایران بصورت مختلط ممنوع است.
بازتاب ممنوعیت تماشای مختلط  فوتبال در ايران!
خبر هر چند کوتاه بود اما واکنش وسیعی در سطح رسانه ای کشور داشت. این خبر نه تنها در ایران که در خارج از کشور نیز بازتاب داشت. وبسایت دومین روزنامه ورزشی پرتیراژ اسپانیا یعنی روزنامه AS چاپ مادرید امروز در گزارشی به نقل از ایسنا، این خبر را منعکس نموده است. در این گزارش با انعکاس صحبت‌های سردار رادان و نیر رضا سعیدی پور مدیر سینما آزادی از موضوع ممنوعیت تماشای مختلط دیدارهای جام جهانی در سینماهای ایران به عنوان یک موضوع جنجالی و جالب یاد شده است.

ديروز صبح بود که سردار رادان در مورد ممنوعیت تماشای مختلط مسابقات جام جهانی در سینماهای کشور عنوان داشت: «حرف ما این بود که اگر سینماها کم‌رونق هستند باید این مساله را در تولید و وضعیت فیلم‌ها جستجو کرد و آیا پخش فوتبال می‌تواند به وضعیت کم‌رونق سینماها کمک کند؟ با این وجود حتما فردا نیز باید سمینار و همایش در سینماها برگزار شود تا افراد پول بگیرند و چندی پیش ما اعلام کردیم که تنها آقایان می‌توانند فوتبالی را که از تلویزیون هم پخش می‌شود از سینما ببینند اما تعدادی از سینماداران تماس گرفتند که اگر دختر نباشد فایده‌ای ندارد! حال جای سوال است که در وجود دختر و پسر در سینماها برای پخش فوتبال چه اتفاقی می‌افتد که اگر دختر نباشد نمی‌شود؟ »

در واکنش به این اظهار نظر نیز رضا سعیدی پور مدیر سینما آزادی گفته بود: «چهار سال پیش اداره اماکن به ما گفت که مجوز نمایش فوتبال را در شرایطی به شما می‌دهیم که از ورود خانم‌ها جلوگیری شود ؛ ما معتقدیم که چون سینما مکانی عمومی با ظرفیت محدود است و با ورزشگاه تفاوت دارد، باید خانواده‌ها را تشویق کنیم که با هم برای تماشای فوتبال به سینما بیایند. مگر نه همان چیزی که در استادیوم‌ها اتفاق می‌افتد مثل شکستن صندلی‌ها و بیان فحش‌های رکیک و ناسزاها با حضور مجردها در سینماها هم باب می‌شود. حضور خانم‌ها میان آقایان برای دیدن فوتبال الزامی است چون به ما کمک می‌کند که سالن را راحت‌ تر اداره کنیم »
مرجع : آي اسپورت