به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۳۱ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۴۲۶۷۶

برادران​داردن به سومین نخل طلا نزدیک​شدند

گروه فرهنگ و هنر: در حالی که شصت‌وهفتمین جشنواره فیلم کن از نیمه گذشته است، فیلم جدید برادران «داردن»‌ خود را از شانس‌های اصلی کسب نخل طلای 2014 معرفی کرده است.
برادران​داردن به سومین نخل طلا نزدیک​شدند
«ژان پیر» و «لوک داردن» در حالی جدیدترین ساخته‌شان «دو روز، یک شب» را در بخش رقابتی جشنواره کن به نمایش گذاشتند که این فیلم با بازخورد بسیار مناسب منتقدین سینمایی، از هم اکنون از بخت‌های اصلی نخل طلای جشنواره کن امسال است. همچنین بازی درخشان «ماریو کوتیلار» در نقش یک کارگر کارخانه که برای حفظ شغل و شرف خود می‌جنگد با تشویق‌های مخاطبین و تحسین منتقدین سینمایی همراه شد و او نیز به جمع بازیگران پرامید کسب جایزه بازیگری پیوست. البته سیاست برگزاری جشنواره کن به گونه‌ای است که معمولا نخل طلای بهترین بازیگری و بهترین فیلم را همزمان به یک فیلم اختصاص نمی‌دهد. سال گذشته نیز زمانی که «برنیس بژو» جایزه نخل طلای بهترین بازیگر زن این رویداد سینمایی را برای فیلم «گذشته» فرهادی کسب کرد، شانس نخل طلای بهترین فیلم برای ساخته فرهادی بسیار کمرنگ شد.

پس از نمایش فیلم «دو روز، یک شب» در سالن اصلی کاخ جشنواره این فیلم با تشویق گسترده حضار سالن روبه‌رو شد و پس از آن منتقدین سینمایی در توئیتر به تحسین این فیلم انسان دوستانه پرداختند. ساخته جدید برادران «داردن» کارگردانان بلژیکی، هم اکنون شانس اصلی کسب نخل طلا در مراسم اختتامیه شنبه شب محسوب می‌شود و در صورتی که این اتفاق روی دهد، این دو کارگردان به کسب سومین نخل طلای خود که یک رکورد بی‌نظیر است، دست می‌یابند.

برادران «داردن» پیش از این دو بار برای فیلم‌های «روزتا» (1999) و «کودک» (2005) موفق به کسب جایزه بهترین فیلم کن شده‌اند. «ماریو کوتیلار» در این فیلم در نقش یک مادر فرانسوی دو کودک بازی می‌کند که در یک کارخانه ساخت صفحات خورشیدی کار می‌کند اما به دلیل بروز بیماری افسردگی مرخصی می‌گیرد اما پس از بهبود آگاه می‌شود که رئیس کارخانه دیگر نیازی به او ندارد.
مرجع : ايسنا