به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۲۲:۰۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۱ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب : ۴۲۷۶۷
هشدار ملی‌پوش سابق و سرشناس نیجریه

آمونیکه: می‌ترسم ایران را دست کم بگیریم

گروه ورزشي: امانوئل آمونیکه، ملی‌پوش سابق و سرشناس نیجریه، به بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورش هشدار داده است که با تکبر قدم به میدان نگذارند و حریفان را دست کم نگیرند. امونیکه در باشگاه بارسلونا توپ می‌زد و با نیجریه قهرمان آفریقا شده بود.
آمونیکه: می‌ترسم ایران را دست کم بگیریم
به گزارش دويچه وله، چند هفته مانده به آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال، یکی از ملی‌پوشان سابق و موفق نیجریه به تیم ملی کنونی کشورش هشدار داده است که متکبرانه در میدان ظاهر نشوند. به نوشته نشریه ورزشی African Football امانوئل آمونیکه، ستاره پیشین نیجریه از آن می‌ترسد که بازیکنان تیم ملی کشورش نخستین حریفان را آنطور که باید و شاید جدی نگیرند.

فوتبالیست ۴۳ ساله سابق نیجریه همچنین گفته است: «ما نباید نیرو و تمرکز خود را بیش از حد برای دیدار با آرژانتین صرف کنیم، چرا که با تیم‌های ایران و بوسنی‌ و هرزگوین هم رو در رو خواهیم شد که بلیت حضور در دور نهایی را گرفته‌اند و از بازیکنان خوبی برخوردارند.» "عقاب‌های" نیجریه در اولین دیدار خود در روز ۱۶ ژوئن به مصاف ملی‌پوشان ایران می‌روند و سپس در روز ۲۲ ژوئن رودرروی تیم ملی بوسنی ‌و هرزگوین قرار می‌گیرند.

آخرین دوئل نیجریه در مرحله گروهی، مقابل مسی و دیگر ملی‌پوشان آرژانتین خواهد بود. این دیدار در روز ۲۵ ژوئن و همزمان با دیدار ایران و بوسنی برگزار می‌شود. آمونیکه که در باشگاه‌های معروف اروپایی چون اسپورتینگ لیسبون و اف ث بارسلونا توپ می‌زده، در سال ۱۹۹۴ بزرگ‌ترین موفقیت‌های خود را تجربه کرد. او در آن سال نه تنها حضوری موفق به همراه ملی‌پوشان نیجریه در جام جهانی ۹۴ آمریکا داشت، بلکه در همان سال با تیم کشورش قهرمان فوتبال آفریقا شد و همچنین به عنوان بهترین بازیکن قاره سیاه انتخاب گردید.

آمونیکه در سال ۱۹۹۶ نیز به همراه تیم ملی نیجریه مدال طلای المپیک را به دست آورد. به نوشته نشریه African Football آمونیکه همچنین تصریح کرده است: «امیدواریم بازیکنانی که برای حضور نیجریه در جام جهانی انتخاب شده‌اند، بر این نکته واقف باشند که باید بهترین بازی و نهایت تلاش‌شان را در جام جهانی نشان دهند.»

afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۱ ۱۱:۲۵
خواهرانی که اونموقع پديده هزاره سومتون ننه چاوزو بغل كرده بود چرا از اين نامه و شكايتها خبري نبود......بخدا خجالت اوره حتي اسمتونم از خودتون نيست حداقل يك اسم ايراني رو خودتون بزارید ..بهار خواهش ميكنم منتظر كن (228939)