به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۵:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۰۱ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۴۲۹۶۹۲

چگونه اقامتی ارزان در زنجان داشته باشیم

گروه کسب و کار: به زودی قصد دارید به زنجان سفر کنید، اما نمی دانید چطور باید هزینه های خود را کاهش دهید؟ متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل شرایط سخت اقتصادی سخت، همیشه خود را از سفر محروم می کنند؛ در حالی که راهکارهای خوبی برای مسافرت کم هزینه وجود دارد
چگونه اقامتی ارزان در زنجان داشته باشیم
 برای مثال می توان به جای رزرو اقامتگاه های گران یکی از ارزان ترین هتل های زنجان را انتخاب کرد. در ادامه راهکارهای مناسب دیگری را در این زمینه با شما خوانندگان عزیز درمیان می گذاریم.

چطور سفری ارزان به شهر زنجان داشته باشیم؟
با استفاده از راهکارهایی که در ادامه ذکر می کنیم، می توانید خرج و مخارج سفر زنجان را به میزان زیادی کاهش دهید.

با تور بروید
اغلب تورهای گردشگری با دریافت هزینه هایی معقول، مردم را به سفر می برند؛ پس اگر بودجه کمی دارید، از این تورها استفاده کنید. مزیت دیگر استفاده از تور این است که طی سفر چند روزه خود به زیباترین جاذبه های دیدنی شهر سر می زنید، بدون اینکه نگران پیدا کردن آدرس آن ها باشید؛ همچنین وسیله ایاب ذهاب و غذا همیشه آماده است و تنها وظیفه شما نیز لذت بردن از سفرتان است.

اقامت در هتل های ارزان
اگر به دنبال مسافرت کم هزینه هستید، اقامت در هتل های چند ستاره را فراموش کنید. این موضوع کاملا طبیعی است که دنبال بیشترین امکانات باشید؛ اما در سفر ارزان قیمت، امکان رزرو لوکس ترین هتل های زنجان وجود ندارد. خوشبختانه تنوع اقامتگاه‌های این شهر نیز بالاست و شما به راحتی می توانید از میان گزینه های موجود، سوئیتی با قیمت مناسب را پیدا کنید.

با وسیله نقلیه عمومی سفر کنید
از جمله روش های دیگری که می توانید با استفاده از آن هزینه های سفر به شهر زنجان را کاهش دهید، استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس و قطار است. در بیشتر موارد، بلیط قطار و اتوبوس ارزان است به‌ صورتی که اغلب افراد توان پرداخت آن را دارند. به خاطر داشته باشید، سفر با وسیله نقلیه عمومی همیشه ممکن نیست؛ به خصوص اگر خانواده پرجمعیتی باشید؛ از طرفی بیشتر اشخاص ترجیح می دهند در طول سفر خود احساس راحتی داشته باشند. با این وجود شما می توانید به این راهکار نیز بیندیشید و در صورت امکان از آن استفاده کنید و یا از سایت های معتبر که قیمت مناسب تری دارند بلیط هواپیما زنجان را تهیه کنید.

تجهیزات لازم را از قبل تهیه کنید
تهیه تجهیزات مورد نیاز از قبل نیز در پایین آوردن خرج و مخارج سفر تاثیر زیادی می گذارد. این تجهیزات شامل ظرف و ظروف، لباس، غذا و خوراکی و غیره می شود. به صورت کلی بهتر است بار زیادی با خود حمل نکنید؛ به خصوص اگر قصد سفر با اتوبوس را دارید؛ اما خرید بعضی از وسایل پیش از سفر، مخارج شما را کاهش می دهد.



استفاده از غذاهای کنسروی به جای رستوران
به جای صرف همه وعده های غذایی در رستوران، یکی دو وعده را با محصولات کنسروی سر کنید. هرچند که رفتن به رستوران، سفر را راحت تر می کند؛ اما اگر می خواهید هزینه های خود را کاهش دهید باید با این موضوع کنار بیایید. حتی شما می توانید وسایل ساده آشپزی را با خود ببرید و در اقامتگاهی که اجاره کرده اید، غذای خانگی تهیه کنید. راهکار دیگر در این رابطه استفاده از غذاهای آماده فروشگاه ها است. در حال حاضر برندهای زیادی هستند که انواع غذاها مانند ساندویچ، سالاد الویه و حتی خورش را به صورت بسته بندی می فروشند. این دسته از مواد غذایی در عین خوشمزگی، قیمت مناسبی هم دارند و به کاهش مخارج شما کمک زیادی می کنند.
زمان سفر را تغییر دهید
زمانی سفر خود را آغاز کنید که تعداد گردشگران کمتر باشد. از آنجایی که زنجان یک شهر سردسیر محسوب می شود؛ بهترین فصل مسافرت به آن، تابستان و بهار است. در این فصل ها قیمت ها هم افزایش می یابد؛ پس بهتر است در فصل پاییز یا زمستان به زنجان بروید. هرچند که سفر در زمستان کمی سخت تر از تابستان است؛ اما سفر در این فصول تجربه متفاوت و عجیبی برای شما رقم می زند.

معرفی چند جاذبه گردشگری عالی در زنجان
در سفرتان به زنجان حتما از این مکان ها دیدن کنید.

موزه رختشویخانه
آدرس: استان زنجان، زنجان، خیابان سعدی، کوچه فرهنگ
یکی از جاذبه های گردشگری که در هنگام سفر به زنجان باید از آن دیدن کنید، موزه رختشویخانه است. این موزه همان‌طوری که از نامش پیداست، محلی برای شست و شوی رخت ها بوده و توسط شهردار زنجان در سال 1307 بنا شده است. در آن زمان آب موردنیاز برای شستن لباس ها را از قنات قلعچه حاجی میربهاءالدین تامین می کردند. یک موضوع جالب درباره این مکان، معماری خاص آن است که در هیچ کجای ایران دیده نمی شود. در حال حاضر این بنا بازسازی شده و تمام اجزای آن اعم از لباس ها، زیورآلات، مجسمه زنان و غیره را برای بازدید مردم قرار داده اند.

میل خویین
آدرس: استان زنجان، شهرستان ایجرود، بخش حلب، روستای خویین، ارتفاعات ضلع غربی روستا
میل خویین برج نگهبانی بسیار قدیمی است که قدمت آن به سال های دوری برمی گردد. این برج در روستایی هم نام خود قرار گرفته و به دلیل موقعیت جغرافیایی و معماری جالب اش، اغلب محققان و گردشگران به آن علاقه دارند. متاسفانه قدمت دقیق این اثر تاریخی قابل بررسی نیست؛ اما کارشناسان با توجه به تحقیقات خود، احتمال می دهند اثری بازمانده از دوره سلجوقیان باشد.

آبشار رانا
اگر به جاذبه های گردشگری طبیعی علاقه دارید، باید از آبشار جذاب و دیدنی رانا هم بازدید کنید. این آبشار زیبا نیز در شهر زنجان قرار گرفته و جاده بسیار مناسبی هم دارد. پیشنهاد می کنیم حتما دیدن این مکان را در برنامه های خود قرار دهید و از زیبایی آن لذت ببرید.



خرید بلیط هواپیما زنجان از فلای تودی
فلای تودی از جمله شرکت های گردشگری است که همیشه آمادگی خدمت رسانی به مسافران عزیز را دارد. شما می توانید برای رزرو بلیط هواپیما زنجان از خدمات فلای تودی استفاده کنید. همچنین این مجموعه خدمات ارزنده دیگری همچون رزرو ارزان ترین یا لوکس ترین هتل های زنجان را نیز به عهده می گیرد تا افراد سفر آرام و لذت بخش تری را تجربه کنند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها