به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ - ۱۹:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۱۰ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۴۳۱۴۲۰

فارغ‌التحصیلی اولین گروه از امامان آلمانی

فارغ‌التحصیلی اولین گروه از امامان آلمانی
گروه بین الملل: ۲۶ نفر مدرک فارغ‌التحصیلی امامت خود را در "کالج اسلامی" اوسنابروک آلمان دریافت کردند. آنها به مدت دو سال در کالج اسلامی آموزش دیدند. فارغ‌التحصیلان اکنون در جستجوی کار هستند. چشم‌انداز شغلی امامان آلمانی چگونه است؟
کریستیان وولف، رئیس جمهور سابق آلمان که رئیس هیئت امنای کالج اسلامی را برعهده دارد از یک روز تاریخی صحبت کرد. وولف می‌گوید: «برای اولین‌بار، ائمه جماعت در آلمان به زبان آلمانی آموزش دیدند، چیزی که قبلاً هرگز اتفاق نیفتاده بود».کالج اسلامی  در اوخر سال ۲۰۱۹ در شهر اوسنابروک واقع در ایالت نیدرزاکسن آلمان تاسیس شد. اولین متقاضیان آموزش خود را در تابستان ۲۰۲۱ آغاز کردند. آنها برای تحصیل در کالج اسلامی باید مدرک الهیات اسلامی در آلمان را داشته باشند. بودجه کالج اسلامی توسط وزارت کشور تامین می‌شود.
چشم‌انداز شغلی امامان آلمانی هنوز ظاهرا دشوار به نظر می‌آید. وولف اما ابراز اطمینان کرد که مشکلات کنونی فارغ‌التحصیلان در یافتن شغل می‌تواند در سال‌های آینده حل شود. امامان آموش‌دیده می‌توانند در نهادها و ادارات آلمانی و حتی در ارتش آلمان استخدام شوند.ایمان مازیک، رئیس "شورای مرکزی مسلمانان آلمان" ضمن ابراز خوشحالی درباره اولین گروه از امامان فارغ‌التحصیل شده می‌گوید نیاز شدیدی به امامان واجد شرایط است که نماینده یک "اسلام روشنگرانه" باشند. شورای مرکزی مسلمانان آلمان یکی از اعضای مؤسس کالج اسلامی است. مازیک اما می‌گوید دولت اجازه ندارد هزینه‌های مالی کارکنان مذهبی را به طور مستقیم یا غیرمستقیم تأمین کند.
بولنت اوچار استاد الهیات اسلامی دراوسنابروک برخلاف مازیک معتقد است دولت وظایفی دارد و همانطور که سایر ادیان در آلمان بطور غیرمستقیم از طرف دولت حمایت مالی می‌شوند این امر باید برای مسلمانان نیز امکان‌پذیر باشد. برای مسئولین سیاسی آلمان هم این امر بسیار مهم است که کالج اسلامی حمایت مالی از سوی وزارت کشور و ایالت نیدرزاکسن دریافت کند.
 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها