به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۱:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۱۳ ساعت ۲۳:۳۹
کد مطلب : ۴۳۲۰۹۱
حداقل ۱۰۰ کشته برجا گذاشت

آمار سنگین حمله پهپادی امروز در سوریه

گروه بین‌الملل: حمله پهپادی به یک دانشکده افسری در شهر حمص سوریه که تحت کنترل دولت بشار اسد است، دست‌کم ۱۰۰ کشته برجا گذاشت.
آمار سنگین حمله پهپادی امروز در سوریه
وزارت دفاع سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «گروه‌های تروریستی با حمایت برخی طرف‌های بین‌المللی» ظهر روز پنج‌شنبه ۱۳ مهر به جشن فارغ‌التحصیلی افسران حمله پهپادی کردند و افراد زیادی از نظامیان، خانواده افسران و پرسنل دانشکده کشته و زخمی شدند. یک منبع امنیتی نزدیک به دولت بشار اسد شمار جان‌باختگان این حادثه را دستکم ۱۰۰ نفر اعلام کرده است.
گروه ناظر حقوق بشر سوریه، مستقر در لندن، نیز گزارش داده که حملات پهپادی درست پس از پایان جشن فارغ‌التحصیلی افسران دانشکده انجام شد و دست‌کم ۱۰۰ نفر کشته و ۱۲۵ نفر زخمی برجای گذاشت. یک منبع امنیتی سوری و یک منبع امنیتی در ائتلاف منطقه‌ای حامی دولت بشار اسد در برابر گروه‌های مخالف، به رویترز گفته‌اند که وزیر دفاع سوریه در مراسم فارغ‌التحصیلی شرکت کرده بود، اما دقایقی قبل از حمله آن‌جا را ترک کرد. خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داده که این حمله با پهپادهای حامل مواد منفجره انجام شد و ده‌ها نظامی، غیرنظامی، خانواده افسران و کادر دانشکده کشته و زخمی شدند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.
یک شاهد عینی که در کار آماده‌سازی مراسم جشن فارغ‌التحصیلی بود، به رویترز گفته است که شرکت‌کننده‌ها به محض پایان جشن وارد حیاط دانشکده شدند و همان زمان پهپادها حمله کردند. وزارت دفاع سوریه این حمله را «وحشیانه و بی‌سابقه» توصیف کرده و گفته است که پاسخی «کوبنده» به «تروریست‌ها» خواهد داد. این بیانیه اشاره نکرده که کدام گروه را مسئول حملات روز پنج‌شنبه می‌داند.
سوریه از سال ۲۰۱۱ درگیر جنگ داخلی است؛ نبردهایی که منجر به کشته شدن نیم میلیون شهروند و آوارگی نیمی از جمعیت این کشور شده است. دولت بشار اسد با کمک ایران و روسیه کنترل بخش‌های وسیعی از کشور را دوباره در دست گرفته است، اما نیروهای اپوزیسیون و همچنین ستیزه‌جویان اسلام‌گرای افراطی کنترل بخش‌هایی از کشور را در دست دارند.
برچسب ها: سوریه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها