به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۱۶ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : ۴۳۲۶۰۸

بررسی سینمای شاعرانه کیارستمی در هند

بررسی سینمای شاعرانه کیارستمی در هند
گروه فرهنگی: موسسه فیلم اورویل (Auroville) در کشور هند کارگاه‌های آموزشی ویژه‌ای را برای شناسایی، تجزیه و تحلیل و تمجید از برخی از گرایش‌های هنری-فلسفی و شاعرانه کیارستمی و دنیای سینمایی اش برگزار می‌کند.
به گزارش ایسنا، این دوره آموزشی دو روزه به مدیریت «دب کمال گانگولی» فیلمساز مستقل و فارغ التحصیل از موسسه فیلم و تلویزیون ساتیاجیت ری کلکته در روزهای ۱۶ و ۱۸ مهرماه برگزار خواهد شد. 

«ریچا هاشینگ» یکی از مدیران موسسه فیلم «اورویل» گفت که نقد کیارستمی اولین مورد از مجموعه رویدادهایی است که بر مضامینی متمرکز شده است که سینما و حوزه‌های دیگر مانند شعر و روح و روان را در برمی‌گیرد. به گفته برگزارکنندگان، کیارستمی به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین فیلم‌سازان ایرانی، در هر گفتمان شعر و سینما نقشی اجتناب‌ناپذیر دارد. همچنین شاعری تحسین‌شده است که چشمان تیزبین او به مسائلی عادی که آن را با سادگی و ژرفای فوق‌العاده مشاهده و بیان می‌کند ، عمیقاً در سیاست و شعر ایران ریشه دارد.

در این برنامه ویژه آثاری از فیلم‌شناسی کیارستمی مانند «باد ما را خواهد برد»، «طعم گیلاس»، «خانه دوست کجاست»، «پنج: تقدیم به اوزو» و «کپی برابر اصل» مورد بررسی قرار می‌گیرد و درباره فیلم‌ها بحث و گفتگو می‌شود و همچنین ارتباط متقابل این فیلم‌ها با اشعار خود کیارستمی در طول سالیان نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 
برچسب ها: عباس کیارستمی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها