به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۰:۱۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ساعت ۰۰:۲۶
کد مطلب : ۴۳۳۲۱

تلفات سنگين جدايي‌طلبان دونتسک اوكراين

گروه بين‌الملل: رسانه ها از کشته شدن شمار زیادی از مخالفان دولت در حمله ارتش اوکراین به مواضع آنها در فرودگاه شهر دونستک خبر می‌دهند.
"پاول گوبارف" یکی از رهبران جدایی طلبان اوکراین ظهر امروز سه شنبه با انتشار پیامی در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد که در حمله ارتش اوکراین به فرودگاه دونتسک، 35 نفر از افراد او کشته شده و 15 نفر دیگر نیز رخمی شده اند. این در حالی است که راشا تودی شمار قربانیان درگیری های فرودگاه دونتسک را که از دیروز آغاز شده، حدود 100 نفر اعلام کرده است.

ارتش اوکراین شب گذشته و صبح امروز سه شنبه مواضع مخالفان دولت در فرودگاه دونتسک را مورد حمله هوایی قرار داد. حمله هوایی ارتش اوکراین به مواضع جدایی طلبان در حالی صورت گرفت که رئیس جمهور جدید این کشور در اظهاراتی از آمادگی خود برای مذاکره با روسیه خبر داده بود اما در لحني تند اعلام كرد با تروريست‌هاي جدايي‌طلب كه همچون راهزنان دريايي سومالي عمل مي‌كنند فقط با زبان قدرت و اسلحه برخورد خواهد كرد.

فرودگاه شهر دونتسک از دیروز دوشنبه به دست جدایی طلبان افتاده و ارتش اوکراین برای بازپس گیری آن اقدام به حمله نظامی به این محل کرده  و طبق آخرين خبرها كنترل فرودگاه را بدست گرفته است. دونتسک از جمله استانهای شرقی اوکراین است که مردم آن خواهان استقلال از کی‌یف هستند و چندی پیش نام آن را به جمهوری دونتسک تغییر داده‌اند.