به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۰۱:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۲۶ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۴۳۴۴۱۵

بیمارستان‌های غزه قادر به ارائه خدمات  نیستند

بیمارستان‌های غزه قادر به ارائه خدمات  نیستند
گروه بین الملل: سفیر دولت خودگردان فلسطینی در تهران گفت: از زمان آغاز جنگ تاکنون ۲۷ بهیار و ۱۰ پزشک زن و مرد کشته شده اند.
بر اساس بیانیه سلام الزواوی «تعداد بیمارستان‌ها در غزه ۲۰ واحد است که بعضی از آنها به علت بمباران‌های مداوم و کمبود دارو از کار افتاده اند همچنین بیمارستان‌های غزه قادر به ارائه خدمات به بیماران سرطانی و دیالیزی نیستند».
خانم الزواوی می‌گوید این وضعیت «کادر درمانی را بسیار خسته کرده و شاید به طور کلی درمان را مختل کند.  تاکنون ۲۳ عدد آمبولانس هم نابود شده است که ضربه ای دیگر به کادر درمانی است».
در همین حال اسامه حمدان، یکی از مقام‌های حماس در کنفرانس خبری در لبنان گفت: آمریکا و کشورهای غربی که «حامی اسرائیل» خوانده، مسئول «کامل جنگ علیه غیرنظامیان در غزه هستند.»
این اظهارات در واکنش به کشته شدن غیرنظامیان در بیمارستان الاهلی غزه بوده که هر دو طرف جنگ مسئولیت دست داشتن در آن را انکار کرده‌اند.
منابع فسطینی در غزه شمار کشته شدگان این بیمارستان را ۵۰۰ نفر اعلام کرده‌اند.
از سوی دیگر وزارت خارجه چین حمله به بیمارستان غزه را محکوم کرده است ولی انگشت اتهام را بسوی هیچکدام از طرفین جنگ- اسرائیل و فلسطین- نشانه نرفته است.
سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «چین از حمله به بیمارستان غزه که تلفات زیادی به بار آورده است شوکه شده و شدیدا آن را محکوم می‌کند.»
این سخنگو در عین حال گفته «چین خواستار آتش‌بس فوری و توقف خصومت‌ها و همچنین تلاش ممکن برای محافظت از غیرنظامیان و جلوگیری از یک فاجعه انسانی بدتر است.»
وزارت بهداشت دولت خودگردان فلسطینی می‌گوید که شمار کشته‌های فلسطینی از روز اول جنگ تاکنون، به ۳۳۰۰ نفر رسیده است. اسرائیل هم می گوید تاکنون ۱۳۰۰ نفر از ساکنان این کشور کشته شده‌اند.
همچنین اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در واکنش به کشته شدن صدها غیرنظامی در بیمارستان غزه در پارلمان این اتحادیه گفته که هیچ بهانه ای برای حمله به بیمارستانی پر از غیرنظامیان در غزه وجود ندارد و آن را «تراژدی بی‌معنی» خوانده است.او گفته: «تمامی حقایق باید ثابت شوند و مقصران باید پاسخگو شوند»
رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا هفته پیش به اسرائیل سفر کرده بود.
اورزولا فن درلاین  گفت: «اروپا در این لحظه تاریک در کنار اسرائیل می ایستد» و افزود که اسرائیل حق دارد در چارچوب قوانین بین المللی از خود دفاع کند.
او همچنین گفته که اتحادیه اروپا همیشه بزرگترین کمک کننده مالی فلسطینی‌ها بوده و «این تغییر نخواهد کرد.»

 
برچسب ها: فلسطین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها