به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۰۱:۱۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۲ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۴۳۹۰۶

برخلاف ادعاها، بنزين واردتي يورو 4 است

گروه اقتصادي: رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور با بیان این‌که میزان بنزین وارداتی و یا تولیدی که در جایگاه های عرضه می‌شود قابل تفکیک نیست،گفت: بنا به اعلام مسوولان بنزین وارداتی از نوع یورو 4 است.
برخلاف ادعاها، بنزين واردتي يورو 4 است
بیژن حاج محمدرضا درپاسخ به این که چه میزان از بنزینی که در جایگاه‌های سوخت عرضه می شود، وارداتی است؟ اظهار کرد: میزان بنزین وارداتی و یا تولیدی که در جایگاه‌ها عرضه می شود قابل تفکیک نیست، زیرا هر دو بنزین از یک خط لوله وارد جایگاه‌ها می شود. وی ادامه داد: اکنون روزانه هشت الی 10 میلیون لیتر بنزین وارد می‌شود و این در حالی است که میزان بنزین وارداتی در اوایل کار دولت یازدهم روزانه 3 الی 4 میلیون لیتر بود. رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور در ادامه با بیان این‌که گفته می‌شود بنزین وارداتی از نوع یورو 4 است، گفت: اکنون میزان مصرف روزانه بنزین حدود 64 میلیون لیتر است که 10 میلیون لیتر آن وارداتی و مابقی در پالایشگاه‌های کشور تولید می شود.

حاج محمدرضا با اشاره به این که با توجه به آلوده بودن بنزین پتروشیمی‌ها تولید بنزین توسط آن‌ها متوقف شده است، تصریح کرد: با فعال شدن پالایشگاه‌های بندرعباس و اراک میزان بنزین تولیدی در کشور افزایش خواهد یافت. درحالی که مقامات وزارت نفت تاکید می‌کنند که بنزین وارداتی به کشور یورو 4 است، یکی از مدیران سابق این وزارتخانه این ادعا را رد کرده و اظهار کرده است که بنزین وارداتی از نوع یورو 2 است. مدیر سابق شرکت پخش فرآورده‌های نفتی درباره استاندارد بنزین وارداتی اظهار کرد: بنزین‌های وارد شده به کشور یورو 4 نبوده و بنزین وارداتی با استانداردهای یورو 2 وارد می شود. جلیل سالاری با بیان این‌که اساسا در بازار 8 میلیون لیتر بنزین یورو 4 وجود ندارد که بتوان این میزان را وارد کشور کرد، گفت: با مجموعه خاصی در ژاپن و یا چین نیز قرارداد نداریم که بگوییم بنزین را از آن مبدا می گیریم؛ به عبارت دیگر بنزین وارداتی از طریق واسطه تهیه می‌شود که با استانداردهای موجود مغایرت دارد.
مرجع : ايسنا