به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۰۱:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۳ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۴۴۱۳۱۹

ازبکستان قدرت جدید فوتبال آسیاست

ازبکستان قدرت جدید فوتبال آسیاست
گروه ورزشی:خداداد عزیزی در بازگشت از ازبکستان در فرودگاه حریف ایران را همچنان یک تیم درجه دو خواند اما واقعیت قبل از این آشکار شده بود.به گزارش "ورزش سه"، همیشه فوتبال ازبکستان برایمان غیر قابل پیش‌بینی و غیر منتظره بوده، گاهی آن‌ها را دست کم گرفتیم که غافلگیر شدیم و مقطعی هم جدی گرفتیم که نمایش جالبی از ازبک‌ها مشاهده نکردیم؛ اما در کل اربکستان حریف چغر و بد بدنی است و به راحتی امتیاز نمی‌دهد.

این هفته ازبک‌ها دو بازی حساس در رده‌های بزرگسالان و نوجوانان داشتند که در هر دوی آن موفق ظاهر شدند. تیم ملی بزرگسال ازبکستان برابر تیم ملی ایران قرار گرفت و مقابل دیدگاه تماشاگرانشان در خانه بازی دو بر صفر باخته را دو بر دو مساوی به پایان رساند.

ازبک‌ها از بازی باخته مساوی بیرون کشیدند و یک امتیاز حساس را از چنگ شاگردان قلعه‌نویی ربودند تا در کورس صدر نشینی در رده دوم جدول گروه E مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آسیا با ۴ امتیاز و تفاضل گل کم‌تر نسبت به ایران قرار بگیرند. ازبک‌ها با صدر نشینی گروهی که ایران، ترکمنستان و هنگ‌کنگ قرار دارد، فاصله‌ای ندارد و برای آن‌ها که تا کنون به جام جهانی نرفته‌اند، یک افتخار محسوب می‌شود.

ازبکستان به جزء بزرگسالان در نوجوانان‌شان هم شگفتی‌ساز شدند و اتفاقی رقم زدند که فوتبال دوستان را شوکه کرد؛ در حالی که چشمانمان به پای یوزهای نوجوانمان بود که به راحتی مراکش را پشت سر بگذارند و وارد مرحله بعدی جام جهانی فوتبال زیر ۱۷ سال شوند، ازبک‌ها انگلیس مدعی را حذف کردند و به مرحله بعدی رفتند. با اینکه تیم نوجوانان ایران برابر برزیل مدافع عنوان قهرمانی به پیروزی رسیده بودند اما ما در حفظ نتیجه مقابل مراکش ضعیف عمل کردیم ، درحالیکه ازبکستان باهوش و زیرک بود.

آن‌ها با برنامه‌ریزی مداوم و البته میزبانی‌های مداوم در رقابت‌های پایه آسیایی تیمی با اعتماد به نفس ساخته‌اند و حالا مزد سرمایه‌گذاری یک‌سره خود را در تغییر زیرساخت‌ها می‌گیرند. (قباقه مدرن و چمن ورزشگاه‌‎های میزبان ایران را در رقابت‌های مختلف را تماشا کنید).این موفقیت نوجوانان ازبکستان به آسیا پیام می‌دهد که بعد از ژاپن، کره جنوبی و ایران باید منتظر قدرت دیگری به نام ازبکستان باشد که می‌توان آن را یکی از هشت مسافر احتمالی آسیا در آمریکا، مکزیک و کانادا دانست.
برچسب ها: تیم ملی ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها