به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۱۷ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۴۴۳۶۰۰

کاهش مهاجرت‌های غیرقانونی به آلمان

کاهش مهاجرت‌های غیرقانونی به آلمان
گروه بین الملل: بنا به اعلام پلیس فدرال آلمان تعداد ورودهای غیرمجاز به این کشور در نوامبر ۲۰۲۳ نسبت به ماه پیش از آن به شدت کاهش داشته است. به گفته پلیس فدرال کنترل‌های مرزی توسط کشورهای همسایه نقش مضاعفی در این امر ایفا کرده است.
پلیس فدرال آلمان از کاهش تعداد ورودهای غیرمجاز به این کشور در ماه نوامبر ۲۰۲۳، نسبت به ماه قبل از آن (اکتبر) خبر داد و اعلام کرد که "در این ماه، در مجموع ۴۳۵۳ ورود غیرمجاز را در مرزهای زمینی شناسایی و دستور رد ورود ۲۲۹۹ مهاجر غیرقانونی را صادر کرده است. "
در ماه اکتبر نیز ۱۸ هزار و ۳۸۴ ورود غیرمجاز به مرزهای زمینی آلمان ثبت شده بود.تعداد ورودهای غیرقانونی به آلمان حتی نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است. به طوری که ماه نوامبر ۲۰۲۱، پلیس فدرال ۷۵۴۳ ورود غیرمجاز را در تمام مرزها شناسایی و ثبت کرد. در نوامبر ۲۰۲۰، این عدد ۱۲ هزار و ۵۳۸ نفر بوده است.تشدید کنترل‌ها در مرز لهستان، جمهوری چک، سوئيس و همچنین اتریش، از ۱۶ اکتبر ۲۰۲۳ در کاهش تعداد ورودهای غیر مجاز به خاک آلمان نقش داشته است.
بر اساس آمار اولیه پلیس فدرال آلمان مبدأ اکثر مهاجران غیرقانونی که در ماه اکتبر امسال در مرزهای این کشور دستور اخراج آنها صادر شد، ترکیه، سوریه، افغانستان و مراکش بوده است.
بیشتر بخوانید: پذیرش افغان‌های در معرض خطر؛ آلمان تاکنون روادید صادر نکرده است
بحران مهاجرت غیرقانونی به آلمان و اتحادیه اروپا و مقابله با آن در حال حاضر از اولویت بالایی در محافل سیاسی آلمان برخوردار است. به طوری‌که دولت آلمان تصمیم گرفته پناهجویانی را که بدون اجازه اقامت در آلمان بسر می‌برند، سریع‌تر اخراج کند.سوم آبان ماه سال جاری، هم اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و هم نانسی فزر، وزیر کشور تاکید کردند که "پروسه اخراج باید تسریع شود."
شولتس در مصاحبه‌ای با اشپیگل به حمایت از تشدید سیاست اخراج پرداخت و گفت: «ما باید در مقیاسی وسیع کسانی را که اجازه اقامت در آلمان را ندارند، اخراج کنیم.» او افزود: «هرکسی که چشم‌اندازی برای ماندن در آلمان ندارد، ... باید برگردد».

 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها