به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۱۸:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۴ ساعت ۰۰:۳۳
کد مطلب : ۴۳۹۴۹۱

افزایش حملات به پناهجویان در آلمان

افزایش حملات به پناهجویان در آلمان
گروه بین الملل: شمار حملات به پناهجویان و اقامتگاه‌های آنان در آلمان در سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سال پیش از آن افزایش چشمگیری داشته است. حزب‌چپ‌های آلمان خواهان حفاظت بیشتر از پناهجویان در این کشور شده است.
بر اساس تازه‌ترین آمار دولت آلمان شمار حمله‌ها به متقاضیان پناهندگی و اقامتگاه‌های پناهجویان در این کشور به طور چشمگیری افزایش یافته است.
شمار این حملات تنها در ۹ ماه نخست سال جاری میلادی بیش از آمار کل حمله‌ها در سال ۲۰۲۲ است. 
بنا بر داده‌های دولت آلمان، در سال گذشته میلادی در‌مجموع ۱۳۷۱ مورد حمله به پناهجویان و اقامتگاه‌های آنان ثبت شده، در حالی که شمار حملات ثبت‌شده در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۱۵۱۵ مورد بوده است. در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۳۰ حمله با انگیزه‌های سیاسی به اقامتگاه‌های پناهجویان در آلمان صورت گرفته است.
در همین بازه زمانی ۴۱۷ مورد جرایم با انگیزه‌های سیاسی علیه پناهجویان ثبت شده که اکثر آن‌ها از سوی راستگرایان افراطی در آلمان بوده است.به گفته کلارا بوگنر، نماینده حزب چپ‌ در پالمان آلمان، "پناهجویان در آلمان هر روز مورد حمله، تحقیر و دشمنی" قرار می‌گیرند.او دولت فدرال و دولت‌های ایالتی در آلمان را فراخواند که هر چه سریع‌تر چارچوب‌های مناسب‌تری برای حفاظت بیشتر از پناهجویان طرح‌ریزی کنند و به اجرا درآورند.
بوگنر بحث‌های کنونی سیاستمداران بر سر پناهجویان و قوانین پناهندگی در رسانه‌های آلمان را دلیل افزایش حمله‌ها به پناهجویان و ایجاد بستری برای گرایش‌های راست افراطی و نژادپرستانه می‌داند.


 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها