به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۴ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب : ۴۴۶۸۰۳

چرا اسرائیل جزئیات یافتن اجساد ۵ اسیر خود را دیر اعلام کرد؟

گروه بین‌الملل: روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی جزئیات جدیدی از اجساد 5 گروگان اسرائیلی که نزدیکی «جبالیا» شمال نوار غزه پیدا شده‌اند را فاش کرد.
چرا اسرائیل جزئیات یافتن اجساد ۵ اسیر خود را دیر اعلام کرد؟
ارتش اسرائیل شامگاه یک‌‎شنبه 3 دی، اعلام کرد اجساد این 5 اسیر اسرائیلی که توسط حماس در تونل‌های منطقه «جبالیا» نگهداری می‌شدند را بازگردانده است. قابل ذکر است که از این پنج اسیر کشته شده، سه سرباز و دو غیرنظامی بودند که به گفته «جروزالم پست» دو جسد حدود دو هفته پیش و سه جسد دیگر، چند روز پیش در نزدیکی همان مکان توسط ارتش پیدا شد. این روزنامه در ادامه افزود که ارتش ابتدا از کشف دو جسد خبر داد و خبر سه جسد دیگر را اعلام نکرد، زیرا عملیات نیروهای اسرائیلی در منطقه جریان داشت و گفت جزئیات بیشتر باعث ایجاد خطر برای نیروها می‌شود. ارتش اسرائیل درباره زمان کشته شدن گروگان‌ها، دلائل روشنی ارائه نکرد. منابع نظامی اعلام کردند که تحقیقات پزشکی قانونی همچنان ادامه دارد. بنا به گزارش روزنامه «جروزالم پست»، «تونلی که اجساد در آن پیدا شده بودند به حدی وسیع بوده که حاوی آسانسور بود و در اطراف آن اتاق‌های بزرگی وجود داشت.»
این روزنامه توضیح داد که نیروهای اسرائیلی 13 تن مواد منفجره برای انفجار کامل این تونل استفاده کردند. یک منبع در ارتش اسرائیل گفت که دستیابی به اجساد، مستلزم داشتن اطلاعات فعلی و پیشین در نبردهای میدانی است. در حالی که جنگ ارتش اسرائیل و گروه‌های مسلح فلسطینی در نوار غزه ادامه دارد، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند، تل‌آویو گزینه جدیدی درباره سرنوشت «یحیی السنوار» و «محمد الضیف» رهبران حماس در غزه را مورد بررسی قرار می‌دهد. به گزارش سایت «تایمز اسرائیل»، اسرائیلی در حال بررسی این گزینه است تا «یحیی السنوار» و «محمد الضیف» را نکشد و به آن‌ها اجازه خروج به کشور دیگری در مقابل آزادی همه گروگان‌ها بازداشتی اسرائیل در دست حماس را بدهد.
برچسب ها: حماس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها