به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۹ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۴۴۷۶۷۰

دریافت کد ملی از خریداران طلا الزامی است؟

دریافت کد ملی از خریداران طلا الزامی است؟
گروه اقتصادی: مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با تأکید بر اینکه دریافت مالیات ۲۵ درصدی از خریداران صحت ندارد، گفت: دریافت کد ملی از خریداران طلا نیز الزامی نیست.به گزارش ایسنا،وجیه‌الله ذکوری با بیان اینکه قانون پایانه‌های فروشگاهی در سال ۹۸ به تصویب رسیده است، اظهارکرد: با تکمیل زیرساخت‌ها در سازمان امور مالیاتی کشور و ارائه آموزش‌های لازم به مؤدیان، این قانون از ابتدای دی‌ماه سال ۱۴۰۲ برای اصناف لازم‌الاجراست.

وی با اشاره به اینکه با توجه به ارائه اخبار غیرواقعی صنف طلافروشان، تعدادی از کسبه اقدام به تعطیلی مغازه‌های خود کردند، تصریح کرد: دریافت ۲۵ درصدی مالیات و کد ملی از خریداران طلا از شائبه‌های ایجاد شده بوده است.
مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با بیان اینکه هیچ نوع پایه مالیاتی جدیدی وضع نشده است، خاطرنشان کرد: به هیچ‌وجه دریافت مالیات از خریداران طلا صحت ندارد و ارائه کد ملی توسط خریداران اختیاری است.

ذکوری اظهار کرد: برابر قانون مالیات برارزش افزوده سال ۱۴۰۰، اصل طلا و پلاتین و جواهرات از مالیات برارزش افزوده معاف است و تنها اجرت ساخت و سود طلافروش مشمول مالیات بر ارزش افزوده به نرخ ۹ درصد است.
در حال حاضر چند روزیست طلافروشان همدان در اعتراض به اخبار ناصحیح منتشر شده پیرامون دریافت ۲۵ درصدی مالیات، مغازه‌هایشان را تعطیل کرده‌اند.رئیس اتاق اصناف استان نیز در تماس تلفنی با خبرنگار ایسنا اعلام کرد که در حال تصمیم‌گیری در رابطه با این موضوع هستیم و به محض وصول نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد. 
برچسب ها: طلا مالیات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها