به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۰:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۷ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۴۵۲۶۵۰

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش و نحوه رفع مشکل

گروه کسب و کار : در این مطلب به بررسی علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش و همچنین نحوه رفع این مشکل در لباسشویی بوش می پردازیم.
علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش و نحوه رفع مشکل
ماشین لباسشویی بوش روشن نشد؟ این یکی از ناخوشایندترین خرابی هایی است که می تواند برای ماشین لباسشویی شما اتفاق بیفتد که می تواند ناشی از خرابی تقریبا هر قطعه ای باشد.
اول از همه، شما باید دریابید که چرا ماشین لباسشویی اینگونه رفتار می کند و مشکل چقدر جدی است. روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش در بعضی از مواقع براحتی قابل حل است  و در مواقع دیگر اگر در تهران هستید می توانید از  نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش آرینا سرویس با تماس با شماره 02147278 برای حل آن کمک بگیرید.

دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش
روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش دلایل زیادی می تواند داشته باشد، از خرابی قفل دریچه و فیلتر منبع تغذیه گرفته تا مدارهای باز در ماژول برق یا مشکلات نرم افزاری را می توان اشاره نمود. برای انجام چنین تعمیراتی، در مواقعی جداسازی جزئی بدنه ماشین لباسشویی مورد نیاز خواهد بود و حتما این کار باید توسط تعمیرکار انجام شود.

برد کنترل معیوب است
برد مدار یا کنترل کننده الکترونیکی "مغز" یک ماشین لباسشویی با کنترل الکترونیکی در نظر گرفته می شود. از نظر خارجی، یک ریزمدار پیچیده با مجموعه ای از عناصر رادیویی و اتصالات ویک پردازنده است. اگر عناصر موجود در مدار برق از کار بیفتند، کنتاکت ها یا مسیرهای آنها سوخته یا اکسید شده باشد، ماشین لباسشویی علائم حیاتی نشان نمی دهد. مشکلات برد کنترل معمولاً در نتیجه ورود رطوبت به سطح آن و همچنین به دلیل نوسانات برق ایجاد می شود.

نشانه ها
صفحه نمایش روشن نمی شود، نشانگرها روشن نمی شوند. شاید قبل از این یک صدای کلیک مشخص شنیده شود، بوی پلاستیک سوخته ظاهر شود و حتی دود از دستگاه خارج شود.

چگونه رفع کنیم
در این مواقع برد را جدا کرده و به مرکز تعمیرات بوش انتقال می دهد. در آنجا به کمک اهم سنج و مولتی متر برای بررسی استفاده می شود و لحیم کاری انجام می شود و یا مشکلات دیگر برد بررسی و تعمیر می شود. اگر برد کنترل بیش از 30 درصد سوخته باشد یا پردازنده از کار بیفتد، دستگاه به طور کامل تعویض می شود.

فیلتر منبع تغذیه سوخته عامل روشن نشدن لباسشویی بوش

فیلتر منبع تغذیه سوخته
فیلتر منبع تغذیه از ماشین لباسشویی در برابر نوسانات ولتاژ محافظت می کند. برق ماشین ابتدا به فیلتر می رسد، بنابراین اگر معیوب باشد، ولتاژ به برد داده نمی شود و این یکی از دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش است.

نشانه ها
ماشین لباسشویی بوش روشن نمی شود،نشانگرها هنگام انتخاب برنامه روشن نمی شوند و در مدل های دارای نمایشگر صفحه نمایش روشن نمی شود. هنگام بررسی فیلتر با مولتی متر، هیچ ولتاژی در خروجی وجود ندارد.

چگونه رفع کنیم
فیلتر منبع تغذیه معیوب با یک فیلتر جدید جایگزین می شود.

سیم برق یا دوشاخه معیوب
اگر دوشاخه یا سیم آسیب دیده باشد، دستگاه کار نخواهد کرد. نقص ها را می توان از نظر بصری مشاهده کرد، ممکن است آثار سوختگی وجود داشته باشد.

نشانه ها
ماشین لباسشویی بوش روشن نمی شود: صفحه نمایش روشن نمی شود، هیچ نشانه ای وجود ندارد. ممکن است بوی پلاستیک یا لاستیک سوخته را حس کنید.

چگونه رفع کنیم
سیم برق و دوشاخه باید تعویض شود.

دکمه پاور از کار افتاده است
هدف از دکمه "شروع" بستن مدار هنگام روشن شدن ماشین لباسشویی است. اگر دکمه شکسته شود مدار بسته نمی شود و برق به برد کنترل نمی رسد. این دکمه به دو دلیل از کار می افتد: از نظر مکانیکی آسیب دیده است یا تماس های آن می سوزند یا اکسید می شوند.

نشانه ها
تجهیزات روشن نمی شوند، صفحه نمایش و چراغ های کنترل پنل روشن نمی شوند. اگر دکمه آسیب دیده باشد، ممکن است گیر کرده یا آنقدر شل باشد که فشار داده نشود.

چگونه رفع کنیم
بیشتر اوقات، دکمه با یک دکمه جدید جایگزین می شود، اما گاهی اوقات، اگر مخاطبین آن سوخته یا اکسید شده باشند، به سادگی باید تمیز شوند.

صفحه نمایش شکست خورده است
صفحه نمایش اطلاعات جاری در مورد عملکرد ماشین لباسشویی را روی صفحه کنترل نمایش می دهد. این با نمایش داده ها بر روی صفحه نمایش یا به شکل چراغ های سوزان/چشمک زن در پانل جلویی رخ می دهد. این یک ریزمدار با عناصر و آهنگ های رادیویی است. واحد نمایشگر به دلیل افزایش برق در شبکه، به دلیل ورود رطوبت به برد یا در نتیجه آسیب به کابلی که ماژول کنترل و نمایشگر را به هم متصل می کند، از کار می افتد.

نشانه ها
دستگاه بوش در هنگام چرخاندن انتخابگر برنامه به فشار کلید پاسخ نمی دهد و علائم حیاتی نشان نمی دهد. حالت را نمی توان انتخاب کرد، شستشو شروع نمی شود، نشانگرها و/یا نمایشگرها روشن نمی شوند.

چگونه رفع کنیم
زنگ زدن تابلوی نشانگر و شناسایی ناحیه معیوب ضروری است. سپس، عناصر رادیویی معیوب با کنتاکت های جدید، سوخته یا اکسید شده جایگزین می شوند و آهنگ ها لحیم می شوند. کابل آسیب دیده با کابل جدید تعویض می شود. در موارد دشوار، نصب یک ماژول نمایشگر جدید مورد نیاز است.

سیم کشی یا مخاطبین آسیب دیده در مدار منبع تغذیه
اگر همه چیز با دوشاخه و سیم درست است، باید وضعیت سیم کشی داخل دستگاه را بررسی کنید. توجه ویژه ای به ناحیه از محافظ برق تا ماژول کنترل داشته باشید. تماس‌های روی آن ممکن است بسوزند، اکسید شوند یا جدا شوند و سیم‌کشی آسیب ببیند. در حالت دوم، سیم ها به دلیل ارتعاشات در حین کار دستگاه از بین می روند. در بخش خصوصی، آنها می توانند توسط موش یا موش جویده شوند.

نشانه ها
ماشین لباسشویی بوش روشن نمی شود، نمایشگر و/یا نشانگرها روشن نمی شوند. ماشین لباسشویی به هیچ وجه به کنترل ها پاسخ نمی دهد.

چگونه رفع کنیم
استاد محل قطع سیگنال را پیدا می کند. سپس، بسته به نقص، کنتاکت های مشکل دار را تمیز می کند، اگر کنتاکت ها شل شده باشند، تراشه سیم کشی را محکم تر ثابت می کند، یا در صورت سوختن، مجموعه گروه تماس را تغییر می دهد. اگر سیم کشی آسیب دیده باشد، حلقه سیم باید پیچ ​​خورده یا جایگزین شود.

تعمیر روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش در تهران
علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش را به شما گفتیم و علل رایج این مشکل را شرح دادیم. اگر نمی توانید به تنهایی با آنها کنار بیایید، بهتر است با نمایندگی تعمیرات بوش آرینا سرویس بعنوان نمایندگی بوش در تهران تماس بگیرید. این مجموعه متشکل از استادانی است که 5 سال یا بیشتر تجربه دارند. آنها به پیچیدگی ها و ویژگی های عملکرد همه مدل های تجهیزات این برند به خوبی آشنا هستند. برای تماس با با مرکز و نمایندگی های این مجموعه از طریق راه های ارتباطی زیر تماس برقرار کنید.
•    شماره تماس نمایندگی تعمیرات لباسشویی بوش در شمال تهران: ۲۲۷۱۸۵۳۵ - ۲۲۷۱۷۷۹۶
•    تماس نمایندگی تعمیرات لباسشوی بوش غرب تهران: ۴۴۲۹۱۲۲۴ - ۴۴۲۹۱۲۵۹
•    برای تماس با نمایندگی تعمیرات لباسشویی بوش در شرق و جنوب تهران: ۳۳۵۰۵۳۸۵ - ۳۳۵۱۴۴۶۰
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها