به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۲۳:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۹ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب : ۴۵۳۱۳۱

ردصلاحیت همه‌ کاندیدا‌های «خبرگان» در زنجان!

گروه سیاسی: دبیر ستاد انتخابات استان زنجان در خصوص آخرین وضعیت تایید صلاحیت داوطلبان استان برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: ۱۰ نفر در این خصوص ثبت نام کرده بودند که تاکنون، مورد تایید شده‌ای اعلام نشده است!
ردصلاحیت همه‌ کاندیدا‌های «خبرگان» در زنجان!
ولی اله رحیمی در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی هم گفت: صلاحیت ۹ کاندیدای دیگر از حوزه‌های انتخابیه استان تایید شد که با این اقدام مجموع تایید صلاحیت شدگان استان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی به ۲۳۹ نفر رسید. رحیمی گفت: دوم دی ماه امسال نیز صلاحیت ۱۲ نفر دیگر تایید شده بود. وی اضافه کرد: پیش از این از مجموع ۳۵۱ داوطلب که صلاحیت آن‌ها بررسی شده بود، ۲۱۸ نفر به میزان ۶۲ درصد تایید صلاحیت شده بودند. وی اظهار داشت: استان زنجان چهار حوزه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی شامل زنجان و طارم، ابهر و خرمدره، ماهنشان و ایجرود و خدابنده دارد و در مجموع پنج نماینده از استان در بهارستان حضور می‌یابند. انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۱۱ اسفند امسال برگزار خواهد شد.

رقابتی‌ترین و غیررقابتی‌ترین انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کدام دوره‌ها بود؟
روزنامه هم میهن نوشت: انتخابات دوره ششم مجلس خبرگان در سال جاری از دوره‌های اول، سوم، چهارم و پنجم غیررقابتی‌تر است. این در حالی است که مطابق با آخرین خبرها، یکی از نامزد‌های این انتخابات از حوزه انتخابیه هرمزگان انصراف داده و یکی دیگر از آن‌ها نیز همین امروز فوت کرده است و بنابراین تعداد نامزد‌های این دوره را باید ۱۳۶ نفر در نظر گرفت.

 آنچه واضح است آن است که انتخابات پیش روی خبرگان، یکی از غیررقابتی‌ترین انتخابات‌های سال‌های اخیر است و این در حالی است که این نهاد، از اهمیت بسیار بالایی در کشور برخوردار است. اکنون به‌طور متوسط بر هر یک کرسی، 5/1نفر رقابت می‌کنند که این خود نیز عدد بسیار پایینی است. این پرسش مهم باقی است که چرا سرنوشت چنین انتخاباتی به این وضع دچار شد و آیا کسانی که در این سازوکار غیررقابتی انتخاب می‌شوند، می‌توانند به‌خوبی مردم را نمایندگی کنند؟
برچسب ها: مجلس خبرگان

نورالدین
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۱۱/۰۹ ۲۰:۰۹
چه پدیده جالبی! مشابه این وضعیت فقط در افغانستان تحت سلطه گروه تروریستی طالبان مشاهده می شود، که رسماً در صندوق های رای را تخته کرده اند.
به قول حسن روحانی: علی برکت الله ! (439135)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها