به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۱۳:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۵ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۴۵۳۸۶۲

تعداد عجیب تماشاگران بازی ایران-ژاپن سوژه شد

تعداد عجیب تماشاگران بازی ایران-ژاپن سوژه شد
گروه ورزشی: یکی از نکات عجیبی که از سوی خبرنگار ما در کشور قطر حین برگزاری مسابقات جام‌ملت‌های آسیا کاملاً مشهود بود و در ذوق می‌خورد، عدم استقبال مناسب تماشاگران کشورهای مختلف از مسابقات بود. عملاً به‌جز یکی، دو مسابقه هیچ دیداری با ظرفیت کامل بلیت‌فروشی، برگزار نشد. عربستانی‌ها و هندی‌ها بیشترین تماشاگر را در این مسابقات داشتند که خیلی زود از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

دیدار ایران و سوریه که در ورزشگاه کوچک ۹ هزار نفری عبدالله بن‌خلیفه برگزار شد نیز صندلی‌های خالی پرشماری داشت‌. گفتنی است یکی از دلایل اصلی که به‌خاطر آن احتمالاً ورزشگاه محل برگزاری دیدار فینال تغییر کند، نگرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا از پر نشدن ورزشگاه در دیدار فینال است که آبروی این قاره را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.
 
در دیدار حساس ایران و ژاپن که در ورزشگاه مدرن و ۴۵ هزار نفره Ediucation City برگزار می‌شد، بیش از ۳۰ درصد ظرفیت ورزشگاه خالی بود؛ یعنی چیزی حدود ۳۰ هزار هوادار در ورزشگاه حضور داشته که اغلب ایرانی بودند.

درواقع بعد از حذف عربستان مقابل کره‌جنوبی، اندک جذابیت‌های هواداری در کشور قطر از بین رفت زیرا هوادارهای عموم تیم‌ها، استقبال خوبی از تیم‌های ملی کشورشان نکردند. در جام‌جهانی نیز چنین اتفاقی در بسیاری از مسابقات دور گروهی رخ داد، اما در مرحله حذفی چنین صحنه‌هایی دیده نشد. در جام ملت‌های آسیا اما به‌طور مثال هواداران فوتبال استرالیا کاملاً انگشت‌شمار بودند. هواداران تیم‌ملی کره‌جنوبی نیز آنطور که باید چشمگیر نبودند، اما اعراب با حضور فعال و گسترده خودشان شرایط را کمی تغییر داده بودند.
مرجع : هم میهن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها